handdator

Visa fullständig version : Digital-TV-kort till HTPC för UPC?



Starmac
2005-01-27, 12:24
Som rubriken säger. Jag ska bygga en HTPC och tänkte då ersätta den hemska och VARMA digital-tv boxen från UPC. Jag undrar därför ifall någon har erfarenhet från TV-kort till dator för UPC:s nät.

Stiffe
2005-01-27, 19:43
Ups går på kabelnätet väl?
då är det en DVB-C du ska ha

Starmac
2005-01-27, 21:23
Jepp, kabelnät. Men när jag läser i forumen så verkar UPC vara extra klurigt med sin box som saknar kort och är centralstyrd. Kommer det att fugnera med ett DVB-C kort ändå? Jag har försökt men inte fått svar från EN ENDA person som har tv-kort till UPC digital-tv. Någon?? Snälla!

T-bird
2005-01-27, 21:37
Tror att du kommer få stora problem att se nått utan deras låda, har aldrig sett nått hack för UPC :-(

frejac
2005-01-27, 22:24
Enkel förklaring:
Det som normalt sitter på programkortet sitter inne i boxen.

Jag har hört av polares polare att några med nära anknytning till UPC har lyckats gratistitta genom att programmera om en krets. Men polares polare-rykten är ju inte att lita på.

I varje fall som kommer du inte kunna använda ditt kort om du vill se på kodade kanaler. Möjligtvis att det finns några öppna, inte vet jag.

Starmac
2005-01-28, 13:25
Jag har alltså inte tänkt att hålla på med pirat-grjer. Det enda jag vill göra är att kunna se samma tv-kanaler med mitt tv-kort som med min box. Är detta möjligt?

DogBrain
2007-08-23, 10:06
Har inte sett DVB-c kort med kortläsare, så det är väl svar nog