handdator

Visa fullständig version : nogon som vill hjälpa till med xbox?



Dizzy_dan
2005-01-29, 19:29
vill läggain nyaste bioset samt dachboardet xbmc..

frejac
2005-01-29, 21:20
kör hårt. jag ska inte hindra dig :)

ElFeo
2005-01-30, 21:15
Hur du lägget in nytt BIOS beror på ditt chip. Vissa har en switch utanpå boxen för att sätta chippet i skrivläge, vissa måste du öppna och göra det. I värsta fall så måste du koppla sladdar och fixa för att göra det.

Om vi ponerar att du har lyckats får chippet i skrivläge så fixar du fram det bios du vill ha. Sedan lägger du den filer på hårddisken på xboxen, kör ett program för att flasha bios - simsalabim BIOS är uppgraderat. Se bara till så du har rätt BIOS till just ditt chip.

XBMC däremot, det är bara att FTP:a över till xboxen där den gamla versionen ligger. Sedan ska det bara vara att tuta och köra. Se till att du sparar undan XML-filen med inställningarna bara...

Lycka till, ElFeo

Dizzy_dan
2005-01-30, 23:37
tack för svaret.. min box e bara flachad så inget e inlött på den. Vad jag har förstott efter mitt första inlägg är väll att bioset inte har nogon betydelse mer än att det måste va ett annat än orginal?..låter lite skumt tycker jag men så sade polaren. sen la jag bara in xbmc i apps mappen istället och har evo som orginal dach...men nu har jag ett annat problem..
jag försöker göra detta http://www.freewebs.com/sbmguide-svenska/

men jag gör exakt vad som tår där i den första guiden men jag får "accsess denied" jag kör för tillfellet med en lina in från bbb till en switch å så vidae till all apparater =)..

får det inte å funka...några tipps?

ElFeo
2005-01-31, 12:30
men nu har jag ett annat problem..
jag försöker göra detta http://www.freewebs.com/sbmguide-svenska/

men jag gör exakt vad som tår där i den första guiden men jag får "accsess denied" jag kör för tillfellet med en lina in från bbb till en switch å så vidae till all apparater =)..

får det inte å funka...några tipps?

Har aldrig gjort detta själv, men generellt vad gäller shares så måste du se till att den användare som mappar sig mot din share har rättigheter på både filerna och sharet.

Eftersom "enkel fildelning" bara är av ondo så använder jag det aldrig, så fråga mig inte hur du kollar detta :)

Ju svårare desto bättre...