handdator

Visa fullständig version : con*x



kaan
2005-01-29, 20:30
hej alla tycker att det är nog om allt snack om cd det kommer att dröja mycket länge att få det nya filerna tom PDK kan för närvarande inte knäcka det så varför ägna sig åt all tomsnack om cd dom har lyckats med det dom har försökt att åstakomma med tack vare folk som tog det här med att sälja mII kort till folk för att tjäna pengar när man i lung o ro kunde titta på cd med kodskifte då och då det kunde man leva med MEN det här får absolut inte mig at teckna ett cd abb för det ''FREE TV FOREVER'' :smile:

lasse52
2005-01-29, 21:36
<När kommer dom nya koderna tii canal digital M11

johan455
2005-01-29, 21:41
jag tänker inte heller teckna cd abb , kan man se något gratis så kan man annars så skiter jag it , ser ju endå mest på kanal 5 ibland

lacrits68
2005-01-29, 22:30
kör med bas abb och tänker inte skaffa mig nåt mer!
Det e bara en bonus om man i bland kan se annat än 4&5:an! Man sitter väll ändå nog mycket framför tv:n!

men det är mest kul och greja med programmering och dyl...inte bara tryck "prog" på spöket!

ha en trevlig kväll alla!


--J--

toxie
2005-01-29, 22:36
de säker dom flesta som tecknar ett bas abonnemang nu

lacrits68
2005-01-29, 22:48
de säker dom flesta som tecknar ett bas abonnemang nu

det tycke jag iaf är helt ok!
det jag är i mot hos CD är det att när jag tecknar ett abb MÅSTE jag betala för en massa jag ALDRIG ser på! Tex vh1, tcm etc....

det handlar INTE om pengar eller att se GRATIS, det handlar om att jag blir TVINGAD till nåt jag inte vill!

Jag kan mycket väll tänka mig att betala 200,-/mån om jag får VÄLJA vad jag betalar för!

amen! :lol:


--J--

mrmusic
2005-01-29, 22:53
Helt rätt för mej också, skulle gärna betala för de kanaler jag själv fick välja1

feynman
2005-01-29, 23:04
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Varför ska slutkonsumenten betala för att se reklamfinansierad tv? Varför ska vi vara de som tar smällen i tv-distributörernas totalt knäppa affärsmodell? När jag som konsument kan välja distributör och innehåll helt på egen hand och inte är fast i, vad som i realiteten är ett, monopol, då ska jag med glädje betala. Innan världen är den internet/ip-baserade pay-per-view-Tivo som det en dag kommer vara, tänker jag inte ge varken kabel-tv- eller satellitbolag en endaste krona till.

Samoth
2005-01-29, 23:09
Därför att du får betala digital avgiften och 6% moms på det hela i en övergångs period som varar hela livet.

BBfordson
2005-01-30, 09:33
Varför inte ta ett lokalpaket med 1:an, 2:an, 4:an, 4+ och femman.
Kostar bara korthyra.

toxie
2005-01-30, 09:48
de säker många som gör de,och sen vänta på bättre tider,eller får en digitalmottagare gratis,betalar 189kr i månäden,och får ganska många kanaler,mottagaren,säljer du sen,och tittar i praktiken gratis.

lacrits68
2005-01-30, 10:20
......ju fler som har abb, när typ MII kommer igång igen, färre kodningar???
;-)

Kilroy
2005-01-30, 10:24
de säker många som gör de,och sen vänta på bättre tider,eller får en digitalmottagare gratis,betalar 189kr i månäden,och får ganska många kanaler,mottagaren,säljer du sen,och tittar i praktiken gratis.

Tänk :idea: på att mottagaren hyr man bara, iaf på CD (Combobox)
En betalnings-miss så kan det bli återtag, :shock: och det
kan ju bli jobbit att förklara att man sålt mottagaren :oops:
vilket man igentligen inte får under själva hyr tiden!... :lol:

Se själv! http://www.expert.se

/Kilroy...

pjotr
2005-01-30, 13:19
Jag skaffade mig ett MII kort lagom till den här omkodningen och har läst ett antal inlägg.
Det finns tydligen en sida som heter fredelitten_upload men kan inte hittat den.
Vad har den för url.
/pjotr

Mirage
2005-01-30, 13:27
http://www.fredes.net/fileupload/

Johan
2005-01-30, 14:02
de säker många som gör de,och sen vänta på bättre tider,eller får en digitalmottagare gratis,betalar 189kr i månäden,och får ganska många kanaler,mottagaren,säljer du sen,och tittar i praktiken gratis.

Tänk :idea: på att mottagaren hyr man bara, iaf på CD (Combobox)
En betalnings-miss så kan det bli återtag, :shock: och det
kan ju bli jobbit att förklara att man sålt mottagaren :oops:
vilket man igentligen inte får under själva hyr tiden!... :lol:

Se själv! http://www.expert.se

/Kilroy...

Nej Comboxen är ingen hyrbox den köper man.

Saxat från www.eklid.com

Observera att detta INTE är en hyrbox. Både ComboBox och parabol behålls av kunden efter att abonnemangstiden gått ut. Både ComboBox och parabol, skickas fraktfritt direkt från Canal Digital.

Kilroy
2005-01-30, 16:06
de säker många som gör de,och sen vänta på bättre tider,eller får en digitalmottagare gratis,betalar 189kr i månäden,och får ganska många kanaler,mottagaren,säljer du sen,och tittar i praktiken gratis.

Tänk :idea: på att mottagaren hyr man bara, iaf på CD (Combobox)
En betalnings-miss så kan det bli återtag, :shock: och det
kan ju bli jobbit att förklara att man sålt mottagaren :oops:
vilket man igentligen inte får under själva hyr tiden!... :lol:

Se själv! http://www.expert.se

/Kilroy...

Nej Comboxen är ingen hyrbox den köper man.




Saxat från www.eklid.com

Observera att detta INTE är en hyrbox. Både ComboBox och parabol behålls av kunden efter att abonnemangstiden gått ut. Både ComboBox och parabol, skickas fraktfritt direkt från Canal Digital.


Ja! nu var väl riktpriset ca: 200sek i mån om jag inte har fattat allt fel :?:

Läser man lite längre ner på (Saxat från) www.eklid.com så står det

Man tecknar sig för Familjepaketet med Canal+ 369:-/mån. :evil: Abonnemanget tecknas för 12 mån.

På http://www.expert.se så hyr man boxen 12 mån med Familjepkt
därav priset 198sek i mån... :roll:

Mvh /Kilroy

Johan
2005-01-30, 20:45
Kolla på
ComboBox inkl parabol (12mån Familjepaketet)........

naik
2005-01-30, 21:33
Jag hade den gamla boxen från cd och när combon kom fick jag köpa comboboxen gör 495:- ink ca-modul till boxer + att jag fick behålla gamla hyrboxen och jag betalar 180:-/mån. :D

Pytten
2005-01-30, 22:47
Tror att expert är ute å surrar där... Har själv ett familje-paket, med tillhörande combobox å tallrik... Pratade med Canaldigital om den, eftersom jag blev osäker... Den är min alltså får jag behålla den efter abb-tidens slut..

rox
2005-01-31, 11:11
Jag ringde både CD och Expert idag. CD intygar att man får behålla boxen. När jag pratade med Expert sa dom först att man var tvungen lämna tillbaka den men då berättade jag om vad CD sagt. Expert snubben kollade då lite till och så ändrade han sig och sa att det stämde att boxen är din efter 12 månader.

Kilroy
2005-02-01, 00:50
Kolla på
ComboBox inkl parabol (12mån Familjepaketet)........

:shock: :oops: Ja stämmer :!:

Konstigt att dom har olika erbjudanden för samma grej
fast hos olika ÅF :?:

/Kilroy

Johan
2005-02-01, 06:00
Kolla på
ComboBox inkl parabol (12mån Familjepaketet)........

:shock: :oops: Ja stämmer :!:

Konstigt att dom har olika erbjudanden för samma grej
fast hos olika ÅF :?:

/Kilroy

Det är samma som gäller hos expert också enligt rox som ringt och frågat.

sopranos
2005-02-01, 17:23
Med alla reklampengar de komersiella kanalerna tar in borde dom vara HELT gratis....