handdator

Visa fullständig version : dreamvox+parabol m motor = få alla kanaler



luffarungen
2005-02-02, 22:27
min polare har en dreambox, en parabol å nån speciell motor til parabolen. Detta har gjort att han nu får in ALLA (tv100, cnal+, viasats kanaler, tv3 norge, tv3 danmark, ja alla) kanaler man kan ha i sverige (förutom SKY DIgital-kanalerna)....nån som hur man gör detta? Har inte så bra kontakt med killen längre så ja kan inte få tag i han å fråga själv. Om nån av er har nån aning om hur man ska gå tilväga för å fixa detta eller vart man kan vända sig så vore jag tacksam om ni kunde meddela mig det.

T-bird
2005-02-03, 11:10
I teorin så är det inga problem.
Med rätt image och rätta kontakterna för att få tillgång till en eller flera spiders så är allt möjligt.

Så i praktiken så är det du själv som är begränsningen för vad som är möjligt

hellberg
2005-02-03, 16:48
Som sagt får du kontakt med någon card sharing grupp så är allt möjligt!
Har själv en dreambox med motorstyrning till, och jag får in en massa med kanaler.
Tyvärr är dom flesta kodade men med rätt image fil i så kodar den av det mesta som det finns koder till!

Så har du ingen kontakt med cardsharing grupper så kan du glömma viasat o canal digital för stunden!

luffarungen
2005-02-04, 09:35
tackar för svaren (även den andra posten).

med imagefil, vad menar du då? är inte så tiptop på sånt här än så det vore schysst om du eller nån annan förmår sig att svara.

hur ofta måste koderna uppdateras då?

Slutligen, du får in canal+ också antar jag?


Som sagt får du kontakt med någon card sharing grupp så är allt möjligt!
Har själv en dreambox med motorstyrning till, och jag får in en massa med kanaler.
Tyvärr är dom flesta kodade men med rätt image fil i så kodar den av det mesta som det finns koder till!

Så har du ingen kontakt med cardsharing grupper så kan du glömma viasat o canal digital för stunden!

johan455
2005-02-04, 10:06
var får man tag på cardsharinggrupper ??

T-bird
2005-02-04, 10:09
I din bekantskapskrets förmodligen.

Finns väl ingen vettig människa som delar ut sitt orginalkort till vem som helst

johan455
2005-02-04, 17:17
nää jag menar att man ska dela på ett abb och betala en summa !

luffarungen
2005-02-04, 17:41
vad är en image t-bird?

T-bird
2005-02-04, 18:12
Mjukvara till dreamboxen.

luffarungen
2005-02-06, 22:52
Mjukvara till dreamboxen.

vad är en SPIDER som du nämnde innan då?