handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Canal Digital löst med mp 3.5???



2003-03-16, 13:43
Hittade detta på ett annat forum, stämmer detta??? och isåfall, kan ingen göra en typ guide hur man gör?

ställ din MP3.5 i Phoenix läge, hämta programmet du behöver för basiccard, skaffa BC 4.5d.....
sen så tittar du på källkoden till LCE, och gör om den till basic, bränner in på ett Basic Card 4.5D, så funkar det......(du måste kunna programmera i dessa språken samt veta hur kortet ska kommunicera med CAMen)
rätt många som har gjort så, och dom vill inte göra det public, eftersom de är rädda från motattacker från Canal Digital.....
men vad jag vet har de ändå planer på att gå över till CAS5, hur man löser det problemet sen vet jag inte......

Mach 1
2003-04-10, 07:50
Obicard loadimgfile press ok 4 times vohlaa picture on c+

HighTech
2003-04-10, 09:05
Ohja, inga problem med MP 3,5 & Basic.
Vidare så behöver CD inte ens ta till cas5, ALLTING i fråga om "freeTv" som finns på nätet idag ang. Conax har sitt ursprung i ett hackat Dreamcard, den MK'n klarar INTE key 22 & 23, det blir alla snart varse, jag trodde att dom skulle döda den redan i februari, men men, dom ÄR medvetna om vad som skall göras, sen är det troligen slut på det publika...
SKULLE nåt ideelt pucko på nåt vis lyckas komma med uppdaterade filer så finns risken för cas5, och DÅ mina vänner, då ÄR det svart på det publika...

Hittade detta på ett annat forum, stämmer detta??? och isåfall, kan ingen göra en typ guide hur man gör?

ställ din MP3.5 i Phoenix läge, hämta programmet du behöver för basiccard, skaffa BC 4.5d.....
sen så tittar du på källkoden till LCE, och gör om den till basic, bränner in på ett Basic Card 4.5D, så funkar det......(du måste kunna programmera i dessa språken samt veta hur kortet ska kommunicera med CAMen)
rätt många som har gjort så, och dom vill inte göra det public, eftersom de är rädda från motattacker från Canal Digital.....
men vad jag vet har de ändå planer på att gå över till CAS5, hur man löser det problemet sen vet jag inte......

ego
2003-04-10, 12:51
Hej.

Om jag ställer denna fråga så behöver ingen annag göra det, om dom gör en sökinging innan alltså... :roll:

Fråga: Jag har fattat att man behöver en mp3.5 och Basic Card 4.5D + Org abb till Conax, men vad behöver jag sen? kan jag extrahera kortet med mkextract? jag är tacksam för en liten länk om hur man ska gå till väga om inte nån orkar svara... tack på förhand

Mach 1
2003-04-10, 15:09
CAS3 512 CAS5 1024 enda skillnaden bc tar 1024

HighTech
2003-04-10, 21:08
Abonnemmang...? Nope, vad ska du med det till, du kan INTE extrakta org.kortet. Det räcker med mp3.5 och Basic Card 4.5D + rätt fil, sen är du igång, filerna finns ju numera lite överallt på nätet, ej AU men ändå :wink:


Hej.

Om jag ställer denna fråga så behöver ingen annag göra det, om dom gör en sökinging innan alltså... :roll:

Fråga: Jag har fattat att man behöver en mp3.5 och Basic Card 4.5D + Org abb till Conax, men vad behöver jag sen? kan jag extrahera kortet med mkextract? jag är tacksam för en liten länk om hur man ska gå till väga om inte nån orkar svara... tack på förhand

HighTech
2003-04-10, 21:17
DET är den LILLA skillnaden...
OM det nu blir cas5, då kommer du att få se den STORA skillnaden :wink:
Och den ENDA skillnaden kommer att totalsläcka allt som är publikt...
För gott? Vem vet, Dreamcardhacket var klart -99 och nu, över 3 år senare kommer det ut en liten skvätt på den publika marknaden, när dom går ifrån key 20&21 till 22&23 så tror jag att det räcker en bra stund, dom enda som hunnit göra grova pengar är ju typ keycard m.fl. både på Season & på Basic/M2, det är dom som är dom STORA kommersiella piraterna. :lol:


CAS3 512 CAS5 1024 enda skillnaden bc tar 1024

Mach 1
2003-04-18, 22:13
Ja vi ska ju inte tro att cd bara gör som så att ex i morgon går vi över till cas 5 dom har en hel del att se till först bara en sån banal sak som att kommer alla våra abonenter att ha bild om vi skiftar till cas5 nej de kommer dom inte att ha på alla diverse mottagare som c+ har släppt kort till och en annan sak pengar det är ju inte gratis :lol: sen finns de lite mer jag skulle kunna räkna upp men dessa två sätter till räkligt med myror i huvet på cds teknik avdelning.......... 8)