handdator

Visa fullständig version : problem med TV:n!!! någon som är kunnig?



lacrits68
2005-02-07, 16:31
Hej!

Märkte i går kväll att TV bilden är mörk!
Fast "brighness" is max kan man knap se vad som händer i mörkapartier i film!
Inbillar åsså att bilden flimrar lite och att vitt är inte riktigt vit (lite rosa/grå).

tv: är en 3år gammal JVC 32''

vet någon hur lång garanti man har ? har ven 2års extra garanti!

butiken hade stängt för dagen, så....!

tack för hjälpen....lite i förhand!

--J--

swe_rob
2005-02-07, 17:51
Hejsan

Du kan väl pröva att dra ur kontakten och inte ha den på standby över natten. Jag hade problem med min 28" med rosa och gröna zoner och det hjälpte faktiskt, visserligen inte samma tv,men försöka kan man ju alltid.

wargen2005
2005-02-07, 18:06
Hade samma problem på dotterns tv , lämnade in skiten o fick en ny i stället efter att butiken konstaterat att det kostar mer att laga än att ge mig en ny tv. Säljaren pratade om att bildröret hade pajat.

lacrits68
2005-02-07, 18:44
Hade samma problem på dotterns tv , lämnade in skiten o fick en ny i stället efter att butiken konstaterat att det kostar mer att laga än att ge mig en ny tv. Säljaren pratade om att bildröret hade pajat.

lät som en good iden....ska prata med handlar'n.
Finlux har kommit med en model med inbygd boxer....kanske DÅ jag kan få bild även på 5:an! (saknar bild på mitt org abb sedan 17/1...)!

--J--

Samoth
2005-02-07, 19:08
Prova med att avmagnetisera den, tag ett högtalar ellement, börja i mitten på bildskärmen med cirkelrörelser utåt. Stäng av TV'n innan.

lacrits68
2005-02-07, 19:48
ps:nu har allt blivit väldigt rött......menun som brukade vara vit är svart och går ej att läsa längre...vid uppstart rött stäck på rutan!

INGEN BRA!

halda
2005-02-07, 19:54
Kan vara kallödningar antingen vid vertikalkretsen eller på bildrörskortet. Kan också vara att videoprocessorn har ballat ur.Har du nåt servicemode på tvn så prova att starta i servicemode och reseta alla inställningar.Fast då bör man kunna lite om vad man gör.

lacrits68
2005-02-07, 19:56
...har tummen mitt-i-handen dessutom har jag 2år garanti kvar!

För engångs skull har man nytta av "extended warranty"!

=))

lacrits68
2005-02-08, 15:36
Maskinen "oreparerbar"......=>full ersätning ca 11 000sek ==>42'' plasma bestält!

:lol: :lol: :lol: :D

tom FRUN tycket "den e ju snygg".........

ElFeo
2005-02-08, 16:43
Maskinen "oreparerbar"......=>full ersätning ca 11 000sek ==>42'' plasma bestält!

:lol: :lol: :lol: :D

tom FRUN tycket "den e ju snygg".........

Jäklar, där var det snabba ryck! Skönt när grejerna pajar...ibland alltså :)

wargen2005
2005-02-08, 17:03
Maskinen "oreparerbar"......=>full ersätning ca 11 000sek ==>42'' plasma bestält!

:lol: :lol: :lol: :D

tom FRUN tycket "den e ju snygg".........

Grattis !! vad blev det för plasma ?

lacrits68
2005-02-08, 18:06
Maskinen "oreparerbar"......=>full ersätning ca 11 000sek ==>42'' plasma bestält!

:lol: :lol: :lol: :D

tom FRUN tycket "den e ju snygg".........

Grattis !! vad blev det för plasma ?

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=58226

kommer inte riktigt ihåg betäckning med Panasonic blev det, detta funktioner bla....! leverans ev på fre...!

(känner handlaren....granne....de har service i firman....därför så snabbt!)

fick inga oldersavdrag heller! garantin gick ju ut 2004-12-01.....TUR man hade den frivilliga EXTRA försäkringen!!
:lol:

LAZZE7
2005-02-08, 18:17
hej !
om tv,n är utrustad med philips bildrör,
så har den obalans i färgkanonerna,detta fel är
ej reparerbart utan det krävs bildrörsbyte till
en kostnad som överstiger tv,n s nypris.

wargen2005
2005-02-08, 21:41
Maskinen "oreparerbar"......=>full ersätning ca 11 000sek ==>42'' plasma bestält!

:lol: :lol: :lol: :D

tom FRUN tycket "den e ju snygg".........

Grattis !! vad blev det för plasma ?

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=58226

kommer inte riktigt ihåg betäckning med Panasonic blev det, detta funktioner bla....! leverans ev på fre...!

(känner handlaren....granne....de har service i firman....därför så snabbt!)

fick inga oldersavdrag heller! garantin gick ju ut 2004-12-01.....TUR man hade den frivilliga EXTRA försäkringen!!
:lol:

Har också funderat på att köpa en likadan då våran nuvarande tv är på "upphällningen " ibland flimrar den som bara f-n o färgerna kan i bland bli lite blaskiga. Vill gärna ha en liten recention av plasman när du fått den o " tittat in den "

lacrits68
2005-02-09, 05:05
Maskinen "oreparerbar"......=>full ersätning ca 11 000sek ==>42'' plasma bestält!

:lol: :lol: :lol: :D

tom FRUN tycket "den e ju snygg".........

Grattis !! vad blev det för plasma ?

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=58226

kommer inte riktigt ihåg betäckning med Panasonic blev det, detta funktioner bla....! leverans ev på fre...!

(känner handlaren....granne....de har service i firman....därför så snabbt!)

fick inga oldersavdrag heller! garantin gick ju ut 2004-12-01.....TUR man hade den frivilliga EXTRA försäkringen!!
:lol:

Har också funderat på att köpa en likadan då våran nuvarande tv är på "upphällningen " ibland flimrar den som bara f-n o färgerna kan i bland bli lite blaskiga. Vill gärna ha en liten recention av plasman när du fått den o " tittat in den "


inga problem!
Kommer med 1:sta hand info inom kort!
:wink:

jonas1983
2005-02-09, 07:17
Ingen höjdar upplösning direkt....