handdator

Visa fullständig version : Dc



einar
2005-02-17, 11:35
Hej! Jag har alldeles nyss köpt mig en dvd brännare ,jag är inte insatt i när man skall på Dc och in på någon hub hur man gör,har adress till några hubar men var skall jag logga in :lol: till dessa på dc???

ElFeo
2005-02-17, 11:58
Troligtvis finns det en hubblista någonstans i ditt program (finns olika DC-klienter). Du kan ju börja med att testa en av de som finns i listan. Får du inte upp någon lista så kanske du måste ha adress till en annan lista.

Om du har en brandvägg så kan det vara lite tricky att få igång, i värsta fall kan du ändra till "passive mode" någonstans i inställningarna (som en kortsiktigt lösning, vissa hubbar spärrar folk med passive).

Nicepoz
2005-02-17, 13:53
En bra HUB att gå in på om man är nybörjare är en som heter

johanshub.dynip.com

Där behöver man inget att dela med sig men har ändå massor med besökare som delar ut till andra.

MVH

Ripleyonline
2005-02-17, 14:37
..om du vill får du naturligtvis gärna använda DC++ men jag skulle nog rekomendera dig att använda bittorrent istället. Mycket mindre krångel mycket färre skräpfiler och mycket svårare för AP eller myndigheter att visa att du har hela filer på din dator som du delar ut.

Den sida jag skulle rekomendera är http://elitetorrents.org och använd tex bitlord www.bitlord.com som nedladdningsprogram.

men som sagt DC är nice på sitt sätt

braindead
2005-02-17, 20:36
Nackdelen med BitTorrenten är bara att offtast är det mycket leachare så man får aldrig någon bra speed. Men ok att låta stå en film att tanka över natten.

Ripleyonline
2005-02-18, 06:50
Nackdelen med BitTorrenten är bara att offtast är det mycket leachare så man får aldrig någon bra speed. Men ok att låta stå en film att tanka över natten.

sant men på elitetorrents har det löst det med ett system där man blir premierad för att dela med sig. maxar linan för det mesta och laddar sällan under 300-400...

einar
2005-02-18, 08:49
Hej Tack för svaren,men jag gick in elitetorrent, man skall väl va medlem där antar jag och där tog dom tog inte emot fler medlemar just nu ??
är inte så haj på engelska??

Ripleyonline
2005-02-18, 09:07
är du säker på det.. reggade mig för två veckor sedan. kommer inte in på sidan från jobb datorn men ska kolla när jag kommer hem.

admin
2005-02-18, 09:08
igår kunde man inte regga sig, idag kan man det! Skynda dig!

De släpper bara in ett visst antal!

braindead
2005-02-18, 09:39
Men va fan vad det ska vara svårt att hitta svaren!

Bara fortsätta läsa :(

Ripleyonline
2005-02-18, 09:45
lägg upp alternativen så kan jag ge dig svaren (kan som sagt inte komma in på sidan från mitt jobb och minns inte i huvudet vilka alternativ som finns)


edit:

24 timmar får man vänta

första och sista alternativen skall INTE vara ikryssade på frågan om portarna

braindead
2005-02-18, 12:45
lägg upp alternativen så kan jag ge dig svaren (kan som sagt inte komma in på sidan från mitt jobb och minns inte i huvudet vilka alternativ som finns)


edit:

24 timmar får man vänta

första och sista alternativen skall INTE vara ikryssade på frågan om portarnaTackar var nog där på portarna jag klantade till det..

Ripleyonline
2005-02-18, 12:57
no prob.... vet inte hur det är nu när dom bytt leverantör på serverparken men tidigare så hade dom en vansinigt slö mailbot. tog nog ungefär 20h innan godkännandet trillade in på mitt @gmail

admin
2005-02-18, 12:58
måste säga: Vilken j*vla supersite.. går asfort för mig att tanka, connecta till torrenten etc etc.. inte som thepiratebay. Kanon! ;)
ps. mailboten är snabb! :)

Ripleyonline
2005-02-18, 13:11
måste säga: Vilken j*vla supersite.. går asfort för mig att tanka, connecta till torrenten etc etc.. inte som thepiratebay. Kanon! ;)
ps. mailboten är snabb! :)

gött att dom fixat det nu. ja det är den bästa sidan för bittorrent jag någonsin sett. sämre utbud än piratebay men vem bryr sig när man maxar linan gång efter annan.

Anders_79
2005-02-18, 13:35
How long do new users have to wait to download the latest torrents?
Va e svaret på denna fråga da?..

Pallar inte läsa igenom FAQ :D

Ripleyonline
2005-02-18, 13:36
How long do new users have to wait to download the latest torrents?
Va e svaret på denna fråga da?..

Pallar inte läsa igenom FAQ :D

känns som jag svarat på det redan... läs tråden åvan

Anders_79
2005-02-18, 13:37
haha skulle precis gå in o ta bort mitt inlägg...men du va snabb du :D

Ripleyonline
2005-02-18, 14:17
8) np