handdator

Visa fullständig version : Bränna mpeg till dvd??????



dalabengt
2005-02-18, 17:45
vill bränna mpeg filer i dvd format men får det inte att funka :evil:
har försökt med tmpgenc dvd author men får bara felmeddelande
nån som har nå förslag på bra program?????

ElFeo
2005-02-18, 18:01
nero fungerar

bobba
2005-02-18, 20:20
funkar klockrent

mvh Robin :lol:

Zeb M
2005-02-19, 18:52
Jag använder ProjectX för att göra om .ts-filer till MPEG och därefter skapar jag min DVD+eventuella menyer med programet DVDLab Pro.

dalabengt
2005-02-19, 21:51
tack för hjälpen
testade Ulead dvd moviefactory för att göra mpeg till dvd
funkade men tog tid ,nån som vet något snabbare prog eller tar det lång tid ?....................... :lol:

Stiffe
2005-02-20, 00:36
tack för hjälpen
testade Ulead dvd moviefactory för att göra mpeg till dvd
funkade men tog tid ,nån som vet något snabbare prog eller tar det lång tid ?....................... :lol:

Det använder jag också, funkar klockrent...
Med nero så hackar filmen när man har gjort om till dvd

p1s
2005-02-21, 18:17
hur blir kvaliten då när man gör DVD film av t.ex. MPEG-2 filer som man rippat me TV-kort i datorn? blir det lika bra bild som om man kollar på MPEG-2 filerna direkt från dator med hårdvarudekoder som Hollywoodplus o Xcard eller när dom är utbrända på en skiva och spelade i en DVD spelare som spelar upp MPEG?

Anders_79
2005-02-22, 21:55
Jag har en dvd brännare som klarar dubble layer, dvs 8,4 Gb på en dvd skiva..

Detta är första gången jag ska bränna så jag undrar nåra saker..

1. Går det att bränna flera filmer på en dvd skiva, då behöver inte filmerna vara DVD format, utan svcd eller liknande

2. Flertalet av mina filmer har följande namn ex. National.Treasure.2004.TC.SweSub.cd1(2)(O-Lee SVCD)
dessa 2 filer tar runt 1,4 GB kan jag lägga in fler liknande filer på samma skiva?

3.Gör jag rätt när jag i nero klickar på skapa Data-DVD/ Add dom filer jag vill ha på cd:e skivan.. klickar next o till slut burn