handdator

Visa fullständig version : Deltasat problem



kUbbAS
2005-03-09, 21:40
Jag får inte min deltasat att öppna tv3 och ztv inte heller de norska c***x kanalerna jag har senaste sw 564s och jag har aktiverat emu med 9911! är det nåt annat man ska göra? för jag får det inte att funka iaf.. :-(

MvH
kUbbAS

torrisen
2005-03-10, 11:55
Har du gått in på parental code och satt den på off?
Har du något kort eller någon modul i mottagaren? Jag tycker det fungerar bäst utan kort eller någon annan modul. Då funkar det mesta ju.

kUbbAS
2005-03-10, 21:10
Japp jag hade ett gammalt guld kort i som jag hade stoppat in i mottagaren innan jag flyttade så jag inte skulle tappa det! :lol:
så nu funkar det :D

nån som vet om det finns några rolia kanaler på astra och hotbird som deltasat'en öppnar upp?

MvH
kUbbAS

torrisen
2005-03-11, 12:04
Det finns ju massor! TPS, SkyItalia, Polsat, Multivision, MTV, Eurosport, BBC Prime mm på HotBird och Canal+ samt Taquilla på Astra t ex.
Det är ju bara att ladda ned kanalerna och kolla själv. Nu när det inte är så mycket på de nordiska kanalerna så får man passa på att kika på Europa i stället. Ganska kul - många är engelskspråkiga, och på en del kanaler skiter man ju i dialogen ändå.

sopranos
2005-03-12, 22:50
Dom små liven hänger sig lite då och då
Bara att slå av den ett tag, slå på och gå in och "föräldra lite" så brukar det funka
Själv tycker jag att det är en jäkla bra box.
Det gnälls för mycket i Sverige om att det tex inte går att se canal digital längre med p-kort. Gör som vi köp en Deltasat och ev. engelska lektioner så öppnar denna box många möjligheter till bra tv tittande i tex Sky kanalerna på SkyItalia.

Pronto

p1s
2005-03-19, 11:41
vad är det som är så speciellt med deltasat mottagaren?? går det inte att göra samma sak med t.ex. någon sorts softcam och DVB-S kort ???

husmor
2005-03-19, 14:08
Jo, men den kostar bara 1 499kr på neptunsat. Vilket gör den klart prisvärd.