handdator

Visa fullständig version : Program för DVB Transport Stream ? (typ som tsreader)



PrOsOn
2005-03-10, 10:43
Ett par frågor

Finns det ett program som fungerar som TSReader men som är gratis och som kan användas med Soft ci, typ yankse.

eller
Går det att avkoda med TSReader. Har inte fullversionen av TSReader så jag vet inte. Vad kan man hitta en fullversion av TSReader ? (gratis)

Är det någon som vet någon lösning för att granska en ts och avkoda den? (Gratis)

Hur offline avkodar man en ts i efterhand om man spelat in den krypterad.
Tack för svar !!

p1s
2005-03-10, 20:35
jag vet inte om det fungerar att avkoda med Yankse i TSreader. men när man lägger yankse i plugins så hittas det av TSreader. När du spelar in till MPEG från en TS så väljer du bara den PID som kanalen du vill spela in ligger på. Och program för att spela in TS med Twinhan kort finns på deras hemsida. Jag tror att man med DVB-T kort kan spela in alla boxer kanaler på en gång. Någon som kan bekräfta detta?

PrOsOn
2005-03-10, 22:20
Jag vet det. Har labbat lite med TSReaderLite. Vore kul om man kunde få yankse att avkoda bilden och sen skicka den till vlc. Man kan ju se att yankse i loggen hittar och avkodar, men ingen bild blir det. Om man nu väljer en kanal som är kodad och sparar den i ts format hur avkodar man den när man ska titta på den senare?

En sak till. Såg att sr sänder DTS 96/24 på sirius och det enda sättet att lyssna på dts piden är för mig i TSReaderLite. Men i TSReaderLite kan man bara spela i 1 minut. I progdvb elelr Mytheatre så hittar den inte DTS piden, verkar inte stödja dts. Vill kunna lyssna live och inte behöva spela in ts och lyssna i efterhand. Hur gör man då?

I boxer är de väll samma som för satellit. Du kan spela in hela muxen. Det finns 4-5 st tror jag. För satellit är motsvarigheten att du spelar in allt från en transponder. Varje transponder sänder ut en ts med alla kanaler. För boxer sänder man ut allt inehåll från muxarna i en ts med alla kanaler i.

zac
2005-03-10, 23:59
Men man kan väl inte avkoda nått i efterhand, innan man lyckats med piratkort iaf? Eller kan man det?

PrOsOn
2005-03-11, 11:19
Jag ska använda Yankse, softcam.key och de koder som finns till det.

PrOsOn
2005-03-15, 22:26
Har hittat ett program som man kan avkoda tvsändningar som är krypterade, i efterhand. Mitt problem nu är att programet för att spela in ts (transport stream) gör filändelsen till .dat. Det är det programet som går att ladda hem från twinhans hemsida för mitt twinhan kort. Vart hittar jag ett program som är gratis som spelar in hela!! ts till ts med filändelsen .ts ?