handdator

Visa fullständig version : Affärs idé?



Thåström
2005-03-12, 07:43
Någon som har en bra affärs idé? Är trött på att knega på industri golvet
Skicka seriösa tips på PM till mig.

elvings
2005-03-12, 08:56
Någon som har en bra affärs idé? Är trött på att knega på industri golvet
Skicka seriösa tips på PM till mig.

Kan förstå ditt dilemma men vad du än skall göra så är det viktigt, särskilt om du skall jobba utåtriktat, att uttrycka sig korrekt.

Sluta med att särskriva. affärsidé och industrigolvet heter det. Detta är inte elakt menat utan sådan skrivning tar ned anseendet i ett seriöst företag.
Om du vill lära dig att tänka på hur man uttrycker sig så föreslår jag att du tittar in på www.avigsidan.com och klickar på färska avigheter ungefär 2 ggr per vecka. Där får du skratta lite och samtidigt lära dig.

Det är inte seriöst när Felix har på sina ketchupflaskor,
"FELIX TOMAT KETCHUP". Tyder på att de har anställt någon som inte klarat svenskan på gymnasiet eller grundskolan.

Eller när restauranger hängde upp skyltar där det stod "RÖK FRITT" istället för RÖKFRITT.

Kommer jag på någon bra idé som jag själv inte tänker genomföra hör jag av mig.

Thåström
2005-03-12, 09:06
Tackar. Jo, jag vet att min stavning kan bli bättre....

kronblom
2005-03-12, 20:33
Byt typ snitt, öka rad av ståndet!

admin
2005-03-12, 21:05
Byt typ snitt, öka rad av ståndet!

Vet inte vad ditt syfte var, men jag tycker att ditt inlägg var helt onödigt. Vad tycker du? Du behöver ju itne förlöjliga någon.. ta bort ditt inlägg om du håller med mig.

Samoth
2005-03-12, 21:13
@thåström
Jag har värsta grejjen!! en skylt om halsen på en välbesökt brygga, kan stå så här " rubbade thåströms båtservice" 10:- sek mastpolering, 20:-sek däcksvabbning, 25:-sek sätta på båtsfrun (prutmån finnes) 30:- sek dyka efter ankaret, osv... bara fantasin sätter gränser :)

orke
2005-03-12, 22:21
Jag fattar noll.