handdator

Visa fullständig version : Att seeda en torrent fil



Anders_79
2005-03-18, 15:57
Har en Jävla massa torrent filer som jag har skapat/laddat upp o nu ska dom seedas.
Men seedningen kommer lixom aldrig igång.. den har stått på ansluter i över 20 min nu.
Det är rätt tracker o jag har gjort alla steg enligt anvisningar, använder bitcomet 0.57 nån som kan detta prog bättre än mig eller tro sig veta vad felet kan va, skriv lösingen på min lilla kluriga fråga hära :lol: :lol:

PS.Har bara använt mig av DC innan.

admin
2005-03-18, 16:11
vilken sida försöker du seeda till, vilken tracker?

admin
2005-03-18, 16:39
Måste kila.
Men är det typ swebits eller nåt testa detta:
(bitcomet hade en säkerhetsbug)


1. Om du inte redan har .. Tanka Bitcomet " Version 0.57 " http://www.bitcomet.com/doc/download.htm
2. Ladda ner Patchen som fixar problemen här http://solidox.org/bc/bitcomet-0.57.patch.rar
3. packa upp bitcomet-0.57.patch.exe i BitComet mappen ex C:\program\bitcomet\ och kör patchen.
4. Ifall det står att det inte kan patcha har du antagligen inte version 0.57 utan äldre ! tanka senaste först =)
5.Seeda på.


taget från swebits.
hoppas det funkar.

Anders_79
2005-03-18, 19:19
De e till pirat bay och elittorrent jag försöker seeda...

Ska pröva me ditt tips så får vi se om de kommer igång :D

Stiffe
2005-03-19, 00:30
Azureus är annars trevlig :)

klas
2005-03-19, 11:26
lite klurigt ibland, jag fick hålla på ett litet tag innan jag fick det att funka men om du göt så här:

1. Ladda upp den torrent som du vill seeda på trackern.

2. Öppna BitComet 0.57 med patch.

3. Tyyck på knappen "skapa" uppe i vänstra hörnet.

4. Sen väljer du om du ska använda en källfil eller flera, därefter bläddra. Där bläddrar du efter den fil/mapp som du vill seeda.
EX. Du har laddat upp "Filnamn.PAL.DVDR-GRUPPNAMN" på en torrentsida. Då bläddrar du bara efter exakt den mappen i din dator och trycker på ok.

5. BitComet kommer nu att initiera innehållet och därefter kommer din torrent att ligga i listan. Nu är det bara att högerklicka på din torrent och trycka på "starta". Din torrent kommer att kollas mot den angivna trackern, är allt ok borde den starta, så tillvida det finns leechers på den förståss.

Följ detta till punkt och pricka och det ska gå.