handdator

Visa fullständig version : Texas Hold'em



crille-
2005-03-20, 07:14
Finns det nå´n som är duktig på detta kortspel och kan lära ut hur man räknar fram procentuell chans att vinna med den handen man har??

cichlidae
2005-03-20, 07:50
Det finns ju en uppsjö med oddslistor på nätet som vem som helst kan googla fram. Att lära ut hur man blir duktig är svårt, det är träning som gäller.

hakank
2005-03-20, 08:29
Som dom säger.. tar en minut att lära sig å en livstid att bemästra.. 8)

Men lite tips å så kan du få på _www.pokersidan.se


Lycka till!

/Håkan

crille-
2005-03-20, 09:19
jojo, jag menade inte att nån skulle lära mig att bli bra...vill bara lära mig hur man räknar fram sin "hands" procentuella chans att vinna en giv...

T-bird
2005-03-20, 09:24
Tvivlar på att du skulle ha nytta av det i en spelsituation.

När man ser de på TV så vet dom ju vad alla spelare har på handen, vilket du inte vet i verkligheten

admin
2005-03-20, 10:54
Du kan försöka leta efter Texas Calculatem - ett bra program, där procentuell vinstchans m.m räknas ut.
Finns inget crack till nyaste, som jag kunna hitta iaf, men du kan kanske hitta nån lite äldre version, men den ska ha "Auto-read" funktionen för att vara bra!

admin
2005-03-20, 10:56
Tvivlar på att du skulle ha nytta av det i en spelsituation.

När man ser de på TV så vet dom ju vad alla spelare har på handen, vilket du inte vet i verkligheten

Faktiskt så är det att allt handlar om att räkna ut procentuell vinstchans m.m i Texas, det som skiljer amatörer från proffs.. :P
Sen förstår jag inte vad du menar att man vet allas händer?
De som spelar vet ju inte de andras händer.. allt går ut på att de ska räkna ut sin chans att vinna.. de som ser är ju kommentatorerna och vi, tv-folket.

T-bird
2005-03-20, 11:05
När man ser de på TV så vet dom ju vad alla spelare har på handen, vilket du inte vet i verkligheten

Var det inte det jag sa?

admin
2005-03-20, 11:11
När man ser de på TV så vet dom ju vad alla spelare har på handen, vilket du inte vet i verkligheten

de= vilka är de? Jag uppfattar det som om det är spelarna.
dom= uppfattar jag oxå som spelarna

Alltså att du skulle syfta på att alla spelarna vet vad alla spelarna har.
Vilket i motsats till när man spelar IRL, inte vet.

men iaf, faktum kvarstår, det som skiljer amatörer från proffs är just den kunskapen att kunna räkna ut sin vinstchans.

crille-
2005-03-20, 12:01
Tack för tipset rejj,, får ladda hem det och ta mig en titt sen är det väl bara att sätta full fart...

klas
2005-03-20, 13:38
[quote].

men iaf, faktum kvarstår, det som skiljer amatörer från proffs är just den kunskapen att kunna räkna ut sin vinstchans.

mm. Har spelat en hel del poker och kan inte annat än att hålla med rejj här. I många situationen kan man lägga upp scenarios över vilka kort motspelaren kan tänkas ha, för att sedan räkna ut vilken vinstchans man har i dessa situationer. Det är en mycket viktig egenskap att bemästra som hold´em spelare.

X-Files
2005-03-21, 11:15
Jag har spelat Holdem i 3 månader nu och man lär sig för varje dag !

Först har jag bara spelat med Play Money och för en vecka sen var jag med i min första turnering och då hade jag väl nybörjartur för den gick jag och vann och fick 60 $ för besväret.

Nå hursomhelst för att bli en bra Holdem lirare så behövs det träning och åter träning hälsningar från en nybörjare :D

// X-Files