handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Nokia212T



Hans
2002-12-01, 11:16
Hej !
Jag har gått på en blåsning jag har köpt en :oops: Nokia212T. Vad jag förstår så skall det gå att få den att fungera med piratkort om man använder en modul. Är det någon som vet vilken modul man skall köpa?
Är det bara Boxer man kan få in ?

Novis.

frejac
2002-12-06, 05:35
Hej !
Jag har gått på en blåsning jag har köpt en :oops: Nokia212T. Vad jag förstår så skall det gå att få den att fungera med piratkort om man använder en modul. Är det någon som vet vilken modul man skall köpa?
Är det bara Boxer man kan få in ?

Novis.


Neee ingen blåsning, det är en bra box. Men visst blir det dyrare än man räknat med. Men enl www.netto.nu så kommer det antipirat-upptatering till andra boxar, så man är ju glad att 212t har plats för en CA-modul så man kan gå runt det. Du behöver en Viacess-modul om du vill använda guldkort - går att köpa tex på www.netto.nu för runt 1000 pix. Har hört någon påstå att det går utan modul, men är mycket tveksam till det. Även om det säkert finns någon som så småningom kommer på hur man kommer runt piratskyddet. Men man vill ju inte gärna vänta. :) Det ska även gå att mosca kortet, om man har ett äkta boxer-kort, men jag har inte provat. Jag kör guldkort med Viacess-modul och det funkar bra för mig.

EDIT: Ser att netto.nu tagit bort nyhetsinlägget om ny antipirat-programvara för andra boxrar, hmmm undrar varför.

Merlin
2002-12-10, 01:02
frejac...

Såg din post i en annan tråd. Du får ta och berätt vilken CA Modul du använder. Måste köpa en sån.
Såg nån på keycard.dk för 799:- (Viaccess 2 (4.83 p/n 903457)) funkar denna CA Modul med en Nokia 212T?

Jabbata
2002-12-10, 16:59
Viaccess 4.83 funkar fint

jowa45
2003-02-09, 20:07
Har CA-modul till Nokia 212T och ett GK med AU från original gjort enligt guider. DettaGK funkar fint i 212:an MEN bara om jag samtidigt har originalkortet i! Tar jag samma GK och stoppar i en Nokia 9820S så går det bra med enbart det kortet!
Kan någon förklara?

Jag har också läst att en del kör med silverkort på 212:an. Betyder det att ni klarar er utan CA-modulen?
/Johan

Bushmasters
2003-02-10, 21:53
hallå..ja,jag kör 212ān med endast silverkort,det funkar bra..
boxen slår av ett par tre gånger per dag i ca 10sek.men kommer sen igen
så det kan man stå ut med...

jowa45
2003-02-10, 22:28
bushmasters:

Hej! Kan du förklara varför jag måste ha originalkortet i? Det gör mig inget i och för sig men jag har svårt att förstå. Det guldkort jag skapat verkar det ju inte saknas någonting på, eftersom det fungerar i 9820S ensamt.

Och hur länge kommer mina C+ att fungera, tror du? Försvinner AU-möjligheten för C+ successivt till "förmån" för RU? Tar Boxer bort det för vissa kortserier i taget?

/Johan

janix
2003-02-11, 09:21
hej!
jag undrar om nogon vet om nokia 210s fungerar i comhem nätet?.
:oops: :roll: :roll: :arrow: :wink:
eller boxer över huvud taget?
tack på förhand

Johan
2003-02-11, 09:33
210s är ju för satelit och inget annat.

janix
2003-02-11, 12:00
[jaaaaaaa jag fick se det när jag sökte :oops: zory
men när jag endå fick upp ögonen på ett svar så vilken decoder funkar till comhem förutom 212s & begagnade sagems?
mvh janix

Johan
2003-02-11, 12:41
Nokia boxen du syftar på är nog 212t och är till Boxer. Är det box till ComHem du är ute efter eller? Och varför postar du inte i rätt forum isf?

-mimmi-
2003-02-11, 16:24
Hejsan!

Om man köper Viaccess CA-Modul Ver: 481, funkar då Nokia212T perfekt med piratkort? Fungerar även Viaccess CA-Modul Ver: 478, RED Label till
Nokia212T? Thomson Boxermottagare fungerar den perfekt med piratkort?Silverkort vart finns dom att köpa (url).. Jag har en fungerande
*.hex som fixar canal+ (au) kan jag bränna den på ett silverkort eller är det en speciell fil man ska ha till det kortet?

tack på förhand
/mimmi