handdator

Visa fullständig version : CAM experter! Se hit!!



babba
2005-04-08, 15:22
Har precis fått upp en parabol som jag tar in Astra/Hotbird med. Går i CAM-köpartankar. Vilken CAM är att föredra när det gäller kompabilitet med så många system som möjligt? Skall man satsa på en CAM som man programmerar typ Dragon eller CAM med något kort?

ibi
2005-04-08, 16:17
För det första ta reda på med vilka cam din mottagare fungerar sen är det upp till dej vilcket du veljer. Dream box är det not till dej?

babba
2005-04-11, 08:00
För det första ta reda på med vilka cam din mottagare fungerar sen är det upp till dej vilcket du veljer. Dream box är det not till dej?

Jag tror att dom flesta CAM:ar funkar. Det är nämligen en Sammy 9500 AY. Brukar inte vara problem med dom vad jag förstår. Dreambox har jag övervägt, men jag tycker det verkar meckigt...

toxie
2005-04-11, 11:19
med ett conax cam,och ett titanium med tmb filer kommer du ganska långt.

elvings
2005-04-11, 13:34
Du behöver ingen conaxcam. Den är inbyggd i AY.

Du behöver ett silverkort eller funkort och kör bbaio filer. Sidd fun9 o liknande.

babba
2005-04-14, 11:51
Du behöver ingen conaxcam. Den är inbyggd i AY.

Du behöver ett silverkort eller funkort och kör bbaio filer. Sidd fun9 o liknande.

Har lånat ett silver & ett jupiter2-kort. Nu skall vi se vad vi kan få in... :P
Jag tackar för visat intresse & återkommer om det skiter sig! :smile:

babba
2005-04-15, 13:43
Det sket sig BIGTIME! Använde silverkortet (PIC16F876) med bb_aio6in1-filen med känt resultat...Har en Multiprog-brännare med Multipro/Cardpro programvara. Använder silvercard-inställningen i rullningslisten. Har provat alla .hex-filerna. Någon som vet vad jag gör för fel??