handdator

Visa fullständig version : Ännu ett badrums problem



muhammed_3
2005-04-15, 18:58
Har ett problem till. Jag råkade knäcka en bit av duschblandaren.Jag knäckte plastbiten på blandaren där duschslangen kommer in. Jag har ej råd och köpa en ny blandare och undrar om man kan köpa den plastgrejen och sätta dig. Rinkabyrör ligger i närheten undrar bara vad namnet heter på den delen. Så den biten fattas på blandaren. Varje gång jag lyfter spaken så kommer vattnet ut ur kranen rakt ner för det finns ingen slang. Tacksam för svar.

Pytten
2005-04-15, 19:33
Har du köpt en blandare av ett välkänt fabrikat så finns det alla reservdelar hos din vvs-grossist...

uffjikea
2005-04-15, 19:37
om den är guten i blandaren så är det inte mycket att göra men om den går att skruva bort så ta med det till en rörmakare eller ett byggvaruhus
alternativ två är att om det går så gänga en muff i blandan men var försiktig så att det inte kommer in spånor i blandan

Pytten
2005-04-15, 19:44
Han knäckte
plastbiten på blandaren där duschslangen kommer in... Så den lär knappast vara helgjuten... :smile:

uffjikea
2005-04-17, 01:49
jaha då är det två alternativ som gäller antingen ny blandare eller två spannar en med kallt vatten och en med varmt .
sånt händer och skratta inte för nästa gång kan det vara DU.