handdator

Visa fullständig version : ART på hotbird



cl1
2005-04-25, 21:28
Må bare meddele de av dere som sitter med det gamle waffercardet at TPS og ART fungerer utmerket med dette kortet!!! (bruk filen til TPS GOLCARD).
:D :D :D :D :D :D


hilsen bobo

babba
2005-04-26, 05:47
Må bare meddele de av dere som sitter med det gamle waffercardet at TPS og ART fungerer utmerket med dette kortet!!! (bruk filen til TPS GOLCARD).
:D :D :D :D :D :D


hilsen bobo

Japp, funkar utmärkt. Se bara till att lämna "External Eeprom" blankt & bränn in i flashen. Har räknat till ett 30-tal kanaler som går att se på detta sätt! Jäkligt kul att man fick användning av sitt gamla guldkort igen!! Fil & installationsbeskrivning finns att hämta på stannastanna i forumet under Viaccess 1+2.

ice of death
2005-04-28, 16:07
Vill gärna ha aderssen till stannastanna.

patrickp
2005-04-28, 17:15
Filen finns också i filarkivet i denna forum!

babba
2005-04-28, 17:36
Vill gärna ha aderssen till stannastanna.

AKA "stopstop". :smile:

hhhoser
2005-04-28, 19:47
Vilken editor använder man då?

babba
2005-04-28, 20:39
Vilken editor använder man då?

Man behöver ingen editor eftersom filen är en färdig hexfil. Bara öppna hexfilen i ditt brännarprogram samt lägg in den under "Flash". External eeprom skall vara tomt!

patrickp
2005-04-28, 20:45
Har hört att det skulle funka även om man bränner in samma HEX fil på både PIC och Eeprom.

ice of death
2005-04-28, 21:42
Fungerar det även man har multi prg?

BRIAN2004
2005-04-28, 23:08
Må bare meddele de av dere som sitter med det gamle waffercardet at TPS og ART fungerer utmerket med dette kortet!!! (bruk filen til TPS GOLCARD).
:D :D :D :D :D :D


hilsen bobo

Japp, funkar utmärkt. Se bara till att lämna "External Eeprom" blankt & bränn in i flashen. Har räknat till ett 30-tal kanaler som går att se på detta sätt! Jäkligt kul att man fick användning av sitt gamla guldkort igen!! Fil & installationsbeskrivning finns att hämta på stannastanna i forumet under Viaccess 1+2.

TPS har öppnat ny kanal SPICE PLATINUM -10852 h -27500- hotbird. :D

babba
2005-04-29, 06:58
Har hört att det skulle funka även om man bränner in samma HEX fil på både PIC och Eeprom.

Stämmer om du menar "internal eeprom". Multipro/Cardpro som jag använder lägger samma hex i både flash & internt eprom. Dock skall externt eprom lämnas tomt!!

PrOsOn
2005-04-29, 12:29
Funkar det att stoppa mitt guldkort (som ja använde förut till viasat) i min nokia 9780s som har viaccess o få det att funkar eller måste jag ha viaccess 2 eller nått liknade system för att få bild?

Funkar det även med softcam.keyatt få bild ?

babba
2005-04-29, 13:22
Funkar det att stoppa mitt guldkort (som ja använde förut till viasat) i min nokia 9780s som har viaccess o få det att funkar eller måste jag ha viaccess 2 eller nått liknade system för att få bild?

Funkar det även med softcam.keyatt få bild ?

Jag kör med Sammy 9500AY. Den har inbyggd Viaccess/Conax. Det räcker m.a.o med en reciever som klarar Viaccess. Och det gör ju din 9780... :smile: Huruvida det funkar med softcam har jag ingen aning om.

ice of death
2005-04-29, 15:12
Vet inte vad man ska göra, när jag ska bränna,
så får jag fram error writing extarnal EEPROM.
Vad är det för fel, jag använder guldkort och cardpro brännar!
Hoppas att ni kan hjälpa mig!

babba
2005-04-29, 18:01
Vet inte vad man ska göra, när jag ska bränna,
så får jag fram error writing extarnal EEPROM.
Vad är det för fel, jag använder guldkort och cardpro brännar!
Hoppas att ni kan hjälpa mig!

Cardpro brännare har jag inte hört talas om. Dock finns ett brännarprogram som heter så... Vad har du för brännare??

babba
2005-04-29, 18:09
Funkar det att stoppa mitt guldkort (som ja använde förut till viasat) i min nokia 9780s som har viaccess o få det att funkar eller måste jag ha viaccess 2 eller nått liknade system för att få bild?

Funkar det även med softcam.keyatt få bild ?

Det är f.ö rätt intressant at du,PrOson behöver hjälp med detta. Medlem sedan 2003 samt din lista över "equipment". Det är inte så att du driver med mig?? :smile:

PrOsOn
2005-04-29, 21:04
Funkar det att stoppa mitt guldkort (som ja använde förut till viasat) i min nokia 9780s som har viaccess o få det att funkar eller måste jag ha viaccess 2 eller nått liknade system för att få bild?

Funkar det även med softcam.keyatt få bild ?

Det är f.ö rätt intressant at du,PrOson behöver hjälp med detta. Medlem sedan 2003 samt din lista över "equipment". Det är inte så att du driver med mig?? :smile:

Ja de är ju sant att ja har vaarit medlem länge :smile: men för de betyder det att jag inte kan allt . Det är många grejer inom digital tv som jag inte hajjar. :-( . jag är en smula lat åxå förstår du.

Det är ju inte så att de är nå värstinggrejer jag har och håller på med... Har bara haft min 9780s me guldkort. Nyligen köpte jag en motorstyrd parabol till datorn me tvkort för att få nått att titta på nä dom släkte piratandet.

ice of death
2005-05-02, 13:30
Jag har multiprg, men som jag beskrev så får jag ett felmeddelanden! Någon som är kunnig på detta som har råd!

babba
2005-05-02, 14:36
Jag har multiprg, men som jag beskrev så får jag ett felmeddelanden! Någon som är kunnig på detta som har råd!

Det verkar som om ditt brännarprogram försöker skriva till external eeprom. Går det inte att stänga av den funktionen?

ice of death
2005-05-02, 19:47
Jag får bara ett felmeddelanden där det står error writing card!
Även att jag stängde av external eeprom funktionen.

ice of death
2005-05-03, 21:01
Är någon duktig på multiprog?

babba
2005-05-04, 08:18
Är någon duktig på multiprog?

Om det är AD-tekniks brännare så finns det nog en bruksanvisning på deras hemsida. Har du raderat kortet innan du brände in den nya filen? Har du testat kortet i recievern trots felmeddelandet? Ibland funkar det ändå.

ice of death
2005-05-04, 08:37
Det gick bra att bränna gammla viasat men problemet ligger på via2 guld, som man får felmeddelanden.
Det är en multiprog/cardpro brännare.
Frågan är om man inte behöver en editor för att kunna fungera med via2? För den som finns på denna sajt verkar inte funka av en konstig anledning.

babba
2005-05-04, 09:14
Det gick bra att bränna gammla viasat men problemet ligger på via2 guld, som man får felmeddelanden.
Det är en multiprog/cardpro brännare.
Frågan är om man inte behöver en editor för att kunna fungera med via2? För den som finns på denna sajt verkar inte funka av en konstig anledning.

Jag blir inte klok på vad det är för brännare du har... Är det en sån här?http://www.electro-plaza.net/catalog/product_info.php?products_id=17&osCsid=782a83c9a52ef6f9a83468b7f0443a0a

Eller använder du Cardpro/Multipro till en annan brännare? Cardpro/Multipro är nämligen avsedd till brännaren på bilden.

ice of death
2005-05-04, 10:28
Det är en sådana brännare som du har uppgivet!

ice of death
2005-05-10, 17:37
Har försökt att bränna ner funfilen för art, men får ett felmeddelanden där det står att kanal kan inte hanteras på detta programkort?
Vad gör man för fel...

babba
2005-05-10, 18:48
Har försökt att bränna ner funfilen för art, men får ett felmeddelanden där det står att kanal kan inte hanteras på detta programkort?
Vad gör man för fel...

Är det ett guld eller fun-kort du har?? Guldkort skall programmeras som PIC/Goldcard 16f84+24c16.Starta Multipro & se till att den står i Phoenix3.58-läge. Starta Cardpro. Välj "PIC/Goldcard 16f84+24c16" i listen. Radera kortet först: Bocka för alla 3 alternativen samt klicka på erase card. När raderingen är gjord markerar du Via2ethereal.hex (eller motsvarande fil som du tankat) i flash memory. Då skall det automatiskt stå samma sökväg i internal eeprom samt knappen till vänster gråmarkeras(du kan alltså inte ändra i listen bredvid). Bocka nu av external eeprom & se till att de båda översta (flash memory samt internal eeprom) är ibockade. Fixar du inte detta nu så har du fel i antingen program, brännare eller i I/O-enheten innanför pannbenet! :smile:

Lycka till!

ice of death
2005-05-10, 19:16
Hur gör man om det är ett funkort?

babba
2005-05-10, 20:48
Hur gör man om det är ett funkort?

Bestäm dig nu för vad du har för kort! Från början var det ett guldkort. Nu är det plötsligt ett funkort...Jag börjar undra om du driver med mig??!

Du gör på samma sätt men väljer vilken typ av funkort du har i listan. Möjligtvis finns det en extern eeprom-fil för funkort & då lägger du in den under external eeprom samt bockar i rutan bredvid. Annars gör du på samma sätt som med guldkort. Klarar du inte detta nu så föreslår jag att du hämtar en hammare eller slägga & går loss på din brännare. Då behöver du inte oroa dig om problem med kortbränning! :wink:

Evex
2005-05-11, 06:48
Har försökt att bränna ner funfilen för art, men får ett felmeddelanden där det står att kanal kan inte hanteras på detta programkort?
Vad gör man för fel...

Är det ett guld eller fun-kort du har?? Guldkort skall programmeras som PIC/Goldcard 16f84+24c16.Starta Multipro & se till att den står i Phoenix3.58-läge. Starta Cardpro. Välj "PIC/Goldcard 16f84+24c16" i listen. Radera kortet först: Bocka för alla 3 alternativen samt klicka på erase card. När raderingen är gjord markerar du Via2ethereal.hex (eller motsvarande fil som du tankat) i flash memory. Då skall det automatiskt stå samma sökväg i internal eeprom samt knappen till vänster gråmarkeras(du kan alltså inte ändra i listen bredvid). Bocka nu av external eeprom & se till att de båda översta (flash memory samt internal eeprom) är ibockade. Fixar du inte detta nu så har du fel i antingen program, brännare eller i I/O-enheten innanför pannbenet! :smile:

Lycka till!

Jag tror att detta ÄR FEL
Starta Multipro & se till att den står i Phoenix3.58-läge.
Den skall inte stå i något läge alls tror jag :lol: men jag kan ha fel :lol: eller ????? 8)

babba
2005-05-11, 08:28
Har försökt att bränna ner funfilen för art, men får ett felmeddelanden där det står att kanal kan inte hanteras på detta programkort?
Vad gör man för fel...

Är det ett guld eller fun-kort du har?? Guldkort skall programmeras som PIC/Goldcard 16f84+24c16.Starta Multipro & se till att den står i Phoenix3.58-läge. Starta Cardpro. Välj "PIC/Goldcard 16f84+24c16" i listen. Radera kortet först: Bocka för alla 3 alternativen samt klicka på erase card. När raderingen är gjord markerar du Via2ethereal.hex (eller motsvarande fil som du tankat) i flash memory. Då skall det automatiskt stå samma sökväg i internal eeprom samt knappen till vänster gråmarkeras(du kan alltså inte ändra i listen bredvid). Bocka nu av external eeprom & se till att de båda översta (flash memory samt internal eeprom) är ibockade. Fixar du inte detta nu så har du fel i antingen program, brännare eller i I/O-enheten innanför pannbenet! :smile:

Lycka till!

Jag tror att detta ÄR FEL
Starta Multipro & se till att den står i Phoenix3.58-läge.
Den skall inte stå i något läge alls tror jag :lol: men jag kan ha fel :lol: eller ????? 8)

Tja, jag har provat i idle mode & då funkade inte bränningen av mitt kort iaf. Jag kör i Phoenix 3.58 mode. Det funkar för mig. Fast sätten är många, sa han som kröp & sket! :smile:

ice of death
2005-05-11, 10:43
Som du beskrev igår, det funkade inte hemma hos mig jag fick ett felmeddelanden error writing card. Jag hade laddat ner art guld på detta fourm... Provade oxå art funcard, det gick att bränna men när man satt i kortet i boxer så sa den kortet är oläsbart!
Då är min fråga, behöver man ha editor för att det skall fungera eller är det så enkelt att man behörver bara ladda ner hexfilen och sen bränna ner den på kortet?

trollhattan
2005-05-11, 11:01
ladda ner och bränn...

vilken box har du?

ice of death
2005-05-11, 16:21
Jag har nokia 9802s!

ice of death
2005-05-13, 19:30
Är det någon som har en nokia 9802s som har art samt tps som funkar?
Tips & råd behövs!!!

kUbbAS
2005-05-13, 19:45
Vad visar dom kanalerna då??? nåt av värde eller?? tänkte om man orkar engagera sig! :lol:

ice of death
2005-05-14, 18:28
Har försökt att bränna art & tps på funkort men min nokia 9802s säger att kortet är oläsbar! Har multiprg/cardpro.
Behöver man en cam modul?
Eller är det något annat man behöver att göra!!!

BRIAN2004
2005-05-14, 20:09
Har försökt att bränna art & tps på funkort men min nokia 9802s säger att kortet är oläsbar! Har multiprg/cardpro.
Behöver man en cam modul?
Eller är det något annat man behöver att göra!!!
Den nya VIA 12 fil funkar inte med alla mottagare , digiality , samsung 9500ay , samsung 9500a via ci ( utom spice ) samsung 9500 via ci funkar alla kanaler ( multivision- tps- spice)eller finns nån som lyckas ?

ice of death
2005-05-14, 21:41
Har försökt att bränna art & tps på funkort men min nokia 9802s säger att kortet är oläsbar! Har multiprg/cardpro.
Behöver man en cam modul?
Eller är det något annat man behöver att göra!!!
Den nya VIA 12 fil funkar inte med alla mottagare , digiality , samsung 9500ay , samsung 9500a via ci ( utom spice ) samsung 9500 via ci funkar alla kanaler ( multivision- tps- spice)eller finns nån som lyckas ?Så du menar att det inte finns några lösningar till nokia 9802s. :?:

BRIAN2004
2005-05-14, 22:10
Har försökt att bränna art & tps på funkort men min nokia 9802s säger att kortet är oläsbar! Har multiprg/cardpro.
Behöver man en cam modul?
Eller är det något annat man behöver att göra!!!
Den nya VIA 12 fil funkar inte med alla mottagare , digiality , samsung 9500ay , samsung 9500a via ci ( utom spice ) samsung 9500 via ci funkar alla kanaler ( multivision- tps- spice)eller finns nån som lyckas ?Så du menar att det inte finns några lösningar till nokia 9802s. :?:
Om du tror att du gjort allting rätt men kortet funkar inte ändå, så provar du så här om det hjälper.
* norsk reset mottagare ( utan kort ),
* sätt i kortet, sätt på strömmen,
*multivision kanal , prova.
Om det fortfarande inte funkar, prova så här :
*multivision kanal ska står kvar ( ingen bild :? ), stäng av mottagaren med fjärrkontroll,
*ta ut kortet, norsk reset, vänta ca halv minuter,
*sätt i kortet igen sen strömmen,
*sätt igång mottagaren med fjärrkontroll och prova.
lycka till !

ice of death
2005-05-14, 22:16
Har försökt att bränna art & tps på funkort men min nokia 9802s säger att kortet är oläsbar! Har multiprg/cardpro.
Behöver man en cam modul?
Eller är det något annat man behöver att göra!!!
Den nya VIA 12 fil funkar inte med alla mottagare , digiality , samsung 9500ay , samsung 9500a via ci ( utom spice ) samsung 9500 via ci funkar alla kanaler ( multivision- tps- spice)eller finns nån som lyckas ?Så du menar att det inte finns några lösningar till nokia 9802s. :?:
Om du tror att du gjort allting rätt men kortet funkar inte ändå, så provar du så här om det hjälper.
* norsk reset mottagare ( utan kort ),
* sätt i kortet, sätt på strömmen,
*multivision kanal , prova.
Om det fortfarande inte funkar, prova så här :
*multivision kanal ska står kvar ( ingen bild :? ), stäng av mottagaren med fjärrkontroll,
*ta ut kortet, norsk reset, vänta ca halv minuter,
*sätt i kortet igen sen strömmen,
*sätt igång mottagaren med fjärrkontroll och prova.
lycka till !Vad är norsk reset mottagare?

BRIAN2004
2005-05-14, 22:21
Gör det strömlös ( drag ut kontakten ).

ice of death
2005-05-14, 22:29
Oki, tack för tipset

ice of death
2005-06-04, 00:03
Någon som vet om Art har börjat koda om sina kanaler, 2 st kanaler har redan försvunnit!!!

tony_soprano
2005-06-04, 16:42
JA, de har de. Jag har också märkt det och ställde frågan på dudez. LBC och ART movies är de kanaler som har försvunnit vad jag förstår...

De sägs också att resten kommer att ha försvunnit inom en tvåveckors period...

/soprano

ice of death
2005-06-04, 23:38
JA, de har de. Jag har också märkt det och ställde frågan på dudez. LBC och ART movies är de kanaler som har försvunnit vad jag förstår...

De sägs också att resten kommer att ha försvunnit inom en tvåveckors period...

/sopranoInnebär det att det inte finns några nya koder eller ingen lösning för tillfällighet?

ice of death
2005-06-15, 20:16
Har ART kodat om sina kanaler? Ngn som vet något om det?

tony_soprano
2005-06-16, 22:16
Tydligen så kommer de att helt gå över till PC 2.5 dvs. system som inte är knäckt. Det är bara en tidsfråga tills det är helt svart.

/Soprano

halda
2005-06-17, 16:05
Filen till Tps funkar i min 9802 . Både Tps och Multivision men inte Art.