handdator

Visa fullständig version : NU FÅR DET VARA NOG!!!!!!!!



bajen
2005-05-13, 09:04
Här har ni en länk http://www.bensinskatteuppror.se/

som samlar in namn för den jävla höga bensin skatten

admin
2005-05-13, 10:39
Slängde upp den fina bannern som de hade på sin sida :)

lacrits68
2005-05-13, 11:20
alla avgifter är tråkiga, specielt skatter.....men HUR ska vi finansiera "vällfärden" annars? Höja matpriserna =>mer åt bonden => slopa jordbruks stöder/bidraget? slopa "vårdgarantin? Höja lassa avgifterna? höja dagis avgifterna? sänka barnbidraget?

Jag tycker åsså att det är förjävligt dyrt, men som sagt samhället ska finansieras!

nå förstår säkert vad jag menar!

wiggen-cx
2005-05-13, 11:31
lacrits68
du har nog rätt .men varför ska alla som ärver,har aktier,pengar påp banken klara sig???

bajen
2005-05-13, 11:43
Slängde upp den fina bannern som de hade på sin sida :)

Tack rejj bra gjort mycket bra gjort :lol: :lol:

cichlidae
2005-05-13, 11:45
Naturligtvis ska samhället finansieras, men för den skull måste vi inte ha världens högsta skatter i det här landet.

Och vem har sagt att en sänkning av skatten absolut måste betyda en försämring av välfärden? Det är ett typiskt socialdemokratiskt resonemang! :D

Leatherface
2005-05-13, 12:41
tycker det är bra dom höjer bensinen.. bättre satsa på bättre kollektivtrafik istället.... annars sitter vi snart i en ännu mer förstörd värld...

abuze
2005-05-13, 12:58
tycker det är bra dom höjer bensinen.. bättre satsa på bättre kollektivtrafik istället.... annars sitter vi snart i en ännu mer förstörd värld...Räcker inte med att vi i Sverige åker kollektivt om du vill uppnå något för världen...

Anders_79
2005-05-13, 13:15
alla avgifter är tråkiga, specielt skatter.....men HUR ska vi finansiera "vällfärden" annars? Höja matpriserna =>mer åt bonden => slopa jordbruks stöder/bidraget? slopa "vårdgarantin? Höja lassa avgifterna? höja dagis avgifterna? sänka barnbidraget?

Jag tycker åsså att det är förjävligt dyrt, men som sagt samhället ska finansieras!

nå förstår säkert vad jag menar!
Sveriges välfärd är inte den bästa i världen vilket den borde va med världens högsta skatter.
Kolla på Storbrittanien t.ex dom har en bättre fungerande välfärd än sverige och skatterna är mycket lägre där än här.

På vilket sett tycker du att välfärden i sverige är bra?

lacrits68
2005-05-13, 13:24
Naturligtvis ska samhället finansieras, men för den skull måste vi inte ha världens högsta skatter i det här landet.

Och vem har sagt att en sänkning av skatten absolut måste betyda en försämring av välfärden? Det är ett typiskt socialdemokratiskt resonemang! :D

Väldit otypisk för mig att påstå detta (inte susse), JAG tycker att problemen sitter i INEFFEKTIVITET som BYROKRATI (landstigen vs kommunen), bristande KUNDSKAPER (ekonomi, ledande, personal administration), och att vi är LATA (se http://www.vk.se/redaktion/nyheter/sidor/index6.html ).

har bott vi olika tillfällen utomlands och där tex ord UTBRÄND existerar knapt! (som semester vikariarer sjuksriver sig efter 3 dagar på jobber med diagnos ""utbränd"" och förtaget/samhället betalar semmesten åt dessa individer).

Varför ska alla ha en bränsle slukande volvo hur skulle det vara om tex 99% av Umeåbona hade en SMART? ( www.smart.com ), då kan man säga att det kvitta om soppan kostar 5,10,15 elle 20sek/litern! ´

ok......som sagt jag är inte en sosse och jag tycker INTE att vi har den "vällfärden" våra politikerna vill oss tro att vi har! (tex vad som jäller sjukvård så är Finland, Tyskland Kanda bla mycket före oss), barnfamiljerna har det bättre i många andra länder.

nog med prat!

ha en fortsatt trevlig dag!

--J--

edit: Anders....svaret fick du väll här...?

Nicepoz
2005-05-13, 14:28
Visst kan det ju vara bra skatter på saker som räknas till lyx, men till saker vi är tvungen till att ha ska inte beskattas så högt tex. skatten på bensin. Visst går det att åka kollektivt (om man bor i en stad".
För min del kostar bensinen nästan 4 tusen i månaden på grund av avstånden. Kollektivtrafik och hög skatt i stan, jo men inte på landsbygden.

MVH

peter57
2005-05-13, 14:48
El-bil? Disel med rapsolja? AirCar (- riktigt bra uppfinning)? Gas? Cyckel? Biogas?

Pytten
2005-05-13, 16:15
tycker det är bra dom höjer bensinen.. bättre satsa på bättre kollektivtrafik istället.... annars sitter vi snart i en ännu mer förstörd värld...

Men för oss som inte kan utnyttja kollektivtrafiken i arbetet då?

Men visst samhället skall finansieras, men jag blir ursinnig över att höra folk som är lyckliga över att vara arbetslösa. Och när dom säger att dom aldrig tänker börja jobba för det är tråkigt då får jag nästan mord i blicken...

Vem fan vill jobba egentligen, men man är tvungen... Någon sorts motprestation skulle det finnas, så man kan sålla bort dom som bara sätter i system att utnytja välfärden...

hogga
2005-05-13, 16:36
Sverige har en ganska hög välfärd. Varför skulle annars folk som bosatt sig utomlands så fort det händer nåt (man får barn eller blir sjuk) flytta hem?
Alla gör inte det men många. För att ta del av alla fördelar vi har i sverige såklart.

Hogga

Storsnusaren
2005-05-13, 18:09
tycker det är bra dom höjer bensinen.. bättre satsa på bättre kollektivtrafik istället.... annars sitter vi snart i en ännu mer förstörd värld...

Skulle om jag kunde... Dock är det så att jag inte kan det, så som de flesta som inte bor i städer samt jobbar där..

Problemet är ju att skatten ska in så om den inte tas på bensin så dras den någon annanstans.
Däremot skulle det vara lika för alla om vi nu tänker på miljön.. :? gör "vi" det?
Tyvärr är det oftast bara ett finare/lättare sätt att käna pengar.. :evil:

rottweiler
2005-05-13, 20:44
det märks att det nalkas till val 1500:- i bonus till den på försäkringskassan som kan pensionera en sjukskriven så att den inte längre finns med i systemet!

lacrits68
2005-05-13, 21:29
det märks att det nalkas till val 1500:- i bonus till den på försäkringskassan som kan pensionera en sjukskriven så att den inte längre finns med i systemet!

men vist fan e systemet rutten....iställer för att satsa dom 1500,- på rehab, omplacering, vård, utbildning av personen! :twisted: