handdator

Visa fullständig version : Använda det här?



fattony
2005-06-29, 13:11
Jag är väldigt ny inom det här området, men här om dan så fick jag ett piratkort från en släkting. Han sade att han inte orkade hålla på med det längre och att jag kunde prova om jag fick det att funka.

Saken är den att jag inte vet vad för slags kort det är jag har, och om det duger till någonting överhuvudtaget. Så jag slängde upp en högupplöst bild.
Kortet (http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/kort1.jpg)
Ifall någon vet vad det är så skulle jag bli väldigt tacksam över att få reda på möjligheterna (om det finns några) att titta på gratis digital-TV med det här kortet.

PS. Det är en serialkoppling på vänstra sidan. DS.

rask300
2005-06-29, 13:25
Det där är ett "Season Interface Card" tillsamans med programet WCE i datorn kan du se en hel del program på hotbird 13 grader öst
Men det beror också på vilken mottagare du har, alla fungerar inte bra med detta kort tyvärr.
Använd sökfunktionen på din mottagares namn och orden season + wce, annars får du höra av dig med vad du har för grejer utöver detta kort.

fattony
2005-06-29, 13:58
Det där är ett "Season Interface Card" tillsamans med programet WCE i datorn kan du se en hel del program på hotbird 13 grader öst
Men det beror också på vilken mottagare du har, alla fungerar inte bra med detta kort tyvärr.
Använd sökfunktionen på din mottagares namn och orden season + wce, annars får du höra av dig med vad du har för grejer utöver detta kort.

Tack för hjälpen!
Jag har tänkt att inhandla en Dreambox. Har inte bestämt mig för vilken model. Men jag ska söka lite.

Tack igen!

rask300
2005-06-30, 13:28
Tja har du tänkt köpa Dreambox behöver du inte det kortet, det behövs bara rätt images alltså mjukvara sök rätt på ett forum som behandlar dreambox så hittar du vad du behöver beroende på vilken box du tänker skaffa.
T.ex. digsat.net men finns säkert fler forum.

majos3
2005-06-30, 13:54
Tja har du tänkt köpa Dreambox behöver du inte det kortet, det behövs bara rätt images alltså mjukvara sök rätt på ett forum som behandlar dreambox så hittar du vad du behöver beroende på vilken box du tänker skaffa.
T.ex. digsat.net men finns säkert fler forum.

Som det är nu, behövs även originalkort! :D

majos :) :)

humlan57
2005-06-30, 14:42
Tja har du tänkt köpa Dreambox behöver du inte det kortet, det behövs bara rätt images alltså mjukvara sök rätt på ett forum som behandlar dreambox så hittar du vad du behöver beroende på vilken box du tänker skaffa.
T.ex. digsat.net men finns säkert fler forum.

Som det är nu, behövs även originalkort! :D

majos :) :)

Beror på hur man ser det... Det går att dela på ett orginalkort, eller köra Spider, å så finns det förstås nycklar till en hel del kanaler åxå.

mvh humlan.

humlan57
2005-06-30, 14:48
Det där är ett "Season Interface Card" tillsamans med programet WCE i datorn kan du se en hel del program på hotbird 13 grader öst
Men det beror också på vilken mottagare du har, alla fungerar inte bra med detta kort tyvärr.
Använd sökfunktionen på din mottagares namn och orden season + wce, annars får du höra av dig med vad du har för grejer utöver detta kort.

Tack för hjälpen!
Jag har tänkt att inhandla en Dreambox. Har inte bestämt mig för vilken model. Men jag ska söka lite.

Tack igen!

Ska Du använda satellit så satsa på DM7020S, om Du inte bara är ute efter Tv-tittande förstås. Då räcker det bra med en DM500S. Till markbundet å kabel finns bara DM500, med tillägget T för markbundet å C för kabel. Vårat/mitt hemmabord för Dreambox är digitalsat.se å där finns många som bara använder DB.

mvh humlan.

majos3
2005-06-30, 15:41
Tja har du tänkt köpa Dreambox behöver du inte det kortet, det behövs bara rätt images alltså mjukvara sök rätt på ett forum som behandlar dreambox så hittar du vad du behöver beroende på vilken box du tänker skaffa.
T.ex. digsat.net men finns säkert fler forum.

Som det är nu, behövs även originalkort! :D

majos :) :)

Beror på hur man ser det... Det går att dela på ett orginalkort, eller köra Spider, å så finns det förstås nycklar till en hel del kanaler åxå.

mvh humlan.

Vill du ha dom "stora" svenska aktörerna, viasat, cd, comhem & senda, då är det originalkort som gäller oavsett om du delar på det eller inte! :D

majos :) :)