handdator

Visa fullständig version : Valet och kvalet(Boxer+dreambox)



Ero
2005-06-29, 16:56
Läste i ett inlägg nånstans här att boxer funkar med dreambox, eftersom min villa inte har uppgraderat uttag för comhem så fanns bara boxer som allternativ för mig (har ingen parabol).

Jag har 2 frågor, eller rättare sagt 1 fråga och en "fråga/begäran".

På boxers hemsida kan man beställa bara kort, men då måste man ange vad man har för dekoder, spelar det någon roll vilken man tar? Tänkte ifall det är olika kort av nå slags, isåfall, vilken rekomenderar ni?

Och kan några fler här bekräfta att det funkar me boxer+dreambox(chardsharing) ?

-edit-

Funkar det även om en har comhem och jag boxer med chardcharing? Detta kanske inte har någon betydelse?

frejac
2005-06-29, 18:00
Du behöver en box som klarar DVB-T. Jag trodde inte att det fanns någon Dreambox som klarade det, men jag är i och för sig inte så välinformerad :)

Vilken dekoder man har spelar ingen roll för kortet/abbonemanget. Gjorde inte det förr i alla fall.

T-bird
2005-06-29, 18:06
DB 500T skall tydligen finnas för beställning men jag tror knappast att några skulle vara levererade ännu, har dock ingen anledning att tro att dom inte skulle fungera till boxer.

Ang sista frågan: Fungerar din dörrnyckel i dina grannars dörrar? :wink:

Ero
2005-06-29, 18:30
DB 500T skall tydligen finnas för beställning men jag tror knappast att några skulle vara levererade ännu, har dock ingen anledning att tro att dom inte skulle fungera till boxer.

Ang sista frågan: Fungerar din dörrnyckel i dina grannars dörrar? :wink:

Ja dom passar, men jag kan inte låsa upp, så din "svarande fråga" funkar inte så bra :S Eller det är det den kanske gör men ärs :D

Tycker jag att folk me Boxer kan göra sig tillkänna så man kan dela på lite :D

humlan57
2005-06-29, 18:43
Dreambox till Boxer (DM500T) ä på väg in till DMN, så dom bör finnas i butiken inom 1 vecka. Priset blir samma som för kabelboxarna.

mvh humlan.

deas
2005-06-29, 22:20
Finns redan ute på vissa webbutiker... Redo för leverans!

humlan57
2005-06-30, 14:07
Finns redan ute på vissa webbutiker... Redo för leverans!

Jasså :shock: Inte nån svensk återförsäljare iaf, då inte Digital Multimedia Nordic, har fått hem dom för leverans till oss/återförsäljarna ännu. Måste i så fall vara nån som sidoimporterar, eller nåt oseriöst företag..

mvh humlan.

deas
2005-06-30, 15:34
Har länk där hemma... Kan skicka så fort jag kommer hem...

humlan57
2005-06-30, 16:34
Ja gör det, ska bli kul å se vem det är... Vi får i vart fall vänta några dagar till, innan Vi har dom i butiken, å kan leverera ut till kund. Men roligt ska dä bli å få höra hur dom fungerar. Fundrar på å köra en själv åxå, om jag får tid. Inte för att jag har nån nytta av den, utan mera i studiesyfte :roll: för att kolla hur bra kortdelningen m.m fungerar på den :D .

mvh humlan.

joby
2005-06-30, 21:07
Ja skicka länk ni som har dom :)

deas
2005-06-30, 22:57
http://www.hansa-electronic.com/dreambox.asp

humlan57
2005-07-01, 11:51
http://www.hansa-electronic.com/dreambox.asp

Han tar från samma ställe som Vi gör (Digital Multimedia Nordic: 08-56435430) så han kan inte heller ha fått in dom till sin butik. Pratade faktiskt med han, bara för några dagar sedan. Å tyvärr tänkte han trappa ner, då han eg hade gått i pension för ett par år sedan. Har själv handlat en hel del av honom, innan jag själv blev erbjuden att börja jobba med samma typ av försäljning. Verkligen synd om en av Sveriges bästa webbutiker, inom sitt områda ska upphöra. Jag tror få, kan eller vill, måna om sina kunder som Hansa alltid har gjort. Han är verkligen ett föredömme för alla som vill driva ett företag.

mvh humlan.

Leatherface
2005-07-01, 20:49
har skickat in beställning på en sån och fick som svar att dom skickar den nästa vecka så det stämmer.... hur är det med images då? man kan inte använda samma som för 500s antar jag..

deas
2005-07-02, 00:56
yepps...

p1s
2005-07-02, 23:05
angående de humlan57 sade om hansa. kan inte mer än instämma, ruggigt bra butik med bästa servicen ja har vart med om. tråkigt att han ska trappa ner