handdator

Visa fullständig version : D-link



hassle
2005-06-30, 18:49
Tjenare.
Använder normalt mig av D-link DSL-G604T, som modem och trådlös router. Vill nu inte längre funka. Eftersom den är trådlös så är det kalas att använda ihop med min bärbara.
Är det någon som vet om det är lönt att reparera eller är det bara att köpa ny?
Menar om någon varit ute för det tidigare och kan ge mig lite feedback.
Om jag ska köpa ny och vill ha trådlös anslutning, någon som har ett bra förslag på vad jag ska köpa. Använder mig av 24 Mbit.
Ha det alla
MVH
Hassle
:?

trollhattan
2005-06-30, 18:58
köp inte d-link i alla fall , dom ger sig och de är ofta ett lotteri att köpa d-link kanske får man en kanon bra kanske får man en som e totalt skit....

titta på andra märken som Netgear , Belkin , Cisco osv....

hassle
2005-06-30, 19:03
Tack för hjälpen. Synd, men det visste man ju inte när man köpte den.
MVH

humlan57
2005-06-30, 19:12
Mina förslag är Netgear, Linksys eller ZyXEL. Linksys är eg Cisco.., kommer inte ihåg exakt vad som skiljer. Netgear har åxå Cisco i botten, om jag inte minns helt fel. ZyXEL använder jag själv (bryggor, accesspunkt), på inrådan av ett nätverksproffs. Å dom sakerna fungerar alldeles utmärkt, tillsammans med min Netgear ADSL modem/router.

mvh humlan.

bigswede
2005-06-30, 20:02
har precis installerat ett trådlöst nätverk det blev en netgear router och 2 usb adaptrar och jag måste säga att jag är supernöjd (har testat det i två timmar nu :D )men hur som helst lätt att installera och även konfigurera

humlan57
2005-06-30, 20:23
har precis installerat ett trådlöst nätverk det blev en netgear router och 2 usb adaptrar och jag måste säga att jag är supernöjd (har testat det i två timmar nu :D )men hur som helst lätt att installera och även konfigurera

Japp, Netgear har bra menyer, å Netgear brukar göra det JAG VILL att dom ska göra, till skillnad mot t.ex SMC... :D

mvh humlan.

electrified
2005-06-30, 21:04
Men sluta tjata om netgear. Han frågade hur man skulle göra med d-link routern. Man kan ju inte gå å köpa en ny bara så där.

humlan57
2005-06-30, 21:12
Men sluta tjata om netgear. Han frågade hur man skulle göra med d-link routern. Man kan ju inte gå å köpa en ny bara så där.

Och han ville även ha förslag på. Citat: "Om jag ska köpa ny och vill ha trådlös anslutning, någon som har ett bra förslag på vad jag ska köpa." Slut citat. Å att reparera en trasig produkt som ny kostar ca 850-1000 sek, lär knappast bli billigare än att köpa en ny....
mvh humlan.

deas
2005-06-30, 23:02
Alla gnäller på D-Link som om de vore skit... Men det är det INTE... Jag har ALDRIG haft ett ända problem med de... Och använder det dagligen... Har bl.a. en 16 portars D-Link Gbit switch här hemma... Aldrig haft problem med den... Har en D-Link printserver... Aldrig haft problem... Har en D-Link Di-624+... Aldrig haft problem... Innan allt detta har jag även kört på Di-604 och switchar från D-Link och har ALDRIG någonsin haft problem med det... Dom är billiga och bra och väl värda att andvända... När mina kunder ska ha nått så rekommenderar jag D-Link för de tycker jag fungerar bäst!

snugge
2005-06-30, 23:48
Tjenare.
Använder normalt mig av D-link DSL-G604T, som modem och trådlös router. Vill nu inte längre funka. Eftersom den är trådlös så är det kalas att använda ihop med min bärbara.
Är det någon som vet om det är lönt att reparera eller är det bara att köpa ny?
Menar om någon varit ute för det tidigare och kan ge mig lite feedback.
Om jag ska köpa ny och vill ha trådlös anslutning, någon som har ett bra förslag på vad jag ska köpa. Använder mig av 24 Mbit.
Ha det alla
MVH
Hassle
:?

nytja deras garenti 5 år bara att ringa dom så skickar dom ut nya grejor tillsamans med en retur fraktsedel

humlan57
2005-07-01, 11:38
Alla gnäller på D-Link som om de vore skit... Men det är det INTE... Jag har ALDRIG haft ett ända problem med de... Och använder det dagligen... Har bl.a. en 16 portars D-Link Gbit switch här hemma... Aldrig haft problem med den... Har en D-Link printserver... Aldrig haft problem... Har en D-Link Di-624+... Aldrig haft problem... Innan allt detta har jag även kört på Di-604 och switchar från D-Link och har ALDRIG någonsin haft problem med det... Dom är billiga och bra och väl värda att andvända... När mina kunder ska ha nått så rekommenderar jag D-Link för de tycker jag fungerar bäst!

Jag har inte gnällt på dom :wink: bara skrivit vad jag föredrar. Å D-link är inget skräp, men heller inte lika bra, som det ibland vill göras gällande.

mvh humlan.

trollhattan
2005-07-01, 13:50
kan ju tala om att min di-604 brann upp utan att jag gjorde nåt som kunde vara orsaken...

Pytten
2005-07-01, 18:15
Bytte 3 dlink routrar på 1 år... Sen tröttnade jag å kastade ut skiten... Köpte en Belkin, den har funkat kalas i över ett år nu...

hassle
2005-07-03, 20:01
Det där med 5 års garanti låter ju bra. Måste kolla i morrn.
Tack för alla andra förslag.
MVH
Hassle

snugge
2005-07-03, 21:16
Det där med 5 års garanti låter ju bra. Måste kolla i morrn.
Tack för alla andra förslag.
MVH
Hassle

gå in här
http://support.dlink.de/solution/PreLogin.asp?langsettings=1002