handdator

Visa fullständig version : Ang buggen i DM500T



humlan57
2005-07-21, 15:08
I dag 21/7 så var svaret från DMM: I discuess with our soft-dev´s … and he will fix it by software … I cant tell you some release date … but I can confirm … that we work at this …

----------------------------

Å dä ä allt jag vet...

mvh humlan.

ktd
2005-07-21, 15:16
Vad ligger priset på en sån hos dig humlan? Kommer nog inhandla en så fort buggen är löst och jag kommit hem från USA...

Gör gärna ett paketpris med en DB7020 fjärr! ;)

Leatherface
2005-07-21, 16:40
går det att göra nåt åt mottagningen? har sämre mottagning med dreamboxen än med force... däremot verkar dolby digital funka mycke bättre på dreamboxen.. mysko...

humlan57
2005-07-21, 16:50
Vad ligger priset på en sån hos dig humlan? Kommer nog inhandla en så fort buggen är löst och jag kommit hem från USA...

Gör gärna ett paketpris med en DB7020 fjärr! ;)

2295 sek inkl support, å det med fjärren tar Vi sedan, för den måste jag/Vi isf beställa hem separat.... Å den ä inte direkt billig.

humlan57
2005-07-21, 17:07
går det att göra nåt åt mottagningen? har sämre mottagning med dreamboxen än med force... däremot verkar dolby digital funka mycke bättre på dreamboxen.. mysko...

Vadå sämre? Får Du inte in kanalerna? Eller kollar Du bara vilka värden som ges i boxen? Om Du har alla kanalerna, å inte får pixlar, eller tappar mottagning vid dåligt väder, så är signalen tillräcklig.

mvh humlan.

Leatherface
2005-07-21, 17:22
på svagare kanaler får ja pixlar nästan hela tiden och typ 500000 i BER medans de bara rycker till nån gång då och då med force och bara 2-3000 så nog är det skillnad...

ktd
2005-07-21, 17:24
2295 sek inkl support, å det med fjärren tar Vi sedan, för den måste jag/Vi isf beställa hem separat.... Å den ä inte direkt billig.
Vad kostar den utan support då? ;)

Jag har för mig att jag såg en 7020 fjärr för 375:- på nån svensk webbutik. Kan det stämma?

ktd
2005-07-21, 17:25
på svagare kanaler får ja pixlar nästan hela tiden medans de bara rycker till nån gång då och då med force... på dom starkare funkar de bra... och i force har ja kanske 2-3000 i BER på dom medans ja får kanske 500000 BER med dreambox.. så nå är det skillnad...
Woooo! Dax att vänta med beställning till detta är uträtt...

Leatherface
2005-07-21, 17:40
om du ligger på över 90% med force så klarar du dig nog.. men har kring 60-70% här på vissa kanaler sen det vart sommar... och dom är det stora problem med... inte helt säker än men tror däremot den är mindre känslig för elspikar än vad force är...

ktd
2005-07-21, 19:47
inte helt säker än men tror däremot den är mindre känslig för elspikar än vad force är...
Då kanske den är nått för mig... Har mellan 85%-95% men får irriterande hack ibland med Forcen...

humlan57
2005-07-21, 20:35
på svagare kanaler får ja pixlar nästan hela tiden och typ 500000 i BER medans de bara rycker till nån gång då och då med force och bara 2-3000 så nog är det skillnad...

Inte bra alls..., men BER behöver inte betyda att signalen är svag..., kan t.o.m betyda att den är för stark. BER (Bit Error Rate) har att göra med att det är nåt fel i signalen, som burken måste korrigera. Å när det gäller markbundet, kan det ofta bero på reflekterande signaler. Vet Du med dig att det fungerar bra för andra, å på din andra burk, så pröva med att justera antennen. Eller försök att få testa en gitter-antenn, som är det klart bästa, för marksända digitala signaler, då den nästan helt tar bort reflekterande signaler.

mvh humlan.

Leatherface
2005-07-21, 20:47
inte helt säker än men tror däremot den är mindre känslig för elspikar än vad force är...
Då kanske den är nått för mig... Har mellan 85%-95% men får irriterande hack ibland med Forcen...

tja de lär ju inte bli bättre men du borde klara dig iaf... svårt jämföra va jag har för signal på dom andra kanalerna som funkar bra... får typ 99% och agc på mellan 55-60 typ... vet inte om de är bra eller dåligt...

Leatherface
2005-07-21, 20:56
på svagare kanaler får ja pixlar nästan hela tiden och typ 500000 i BER medans de bara rycker till nån gång då och då med force och bara 2-3000 så nog är det skillnad...

Inte bra alls..., men BER behöver inte betyda att signalen är svag..., kan t.o.m betyda att den är för stark. BER (Bit Error Rate) har att göra med att det är nåt fel i signalen, som burken måste korrigera. Å när det gäller markbundet, kan det ofta bero på reflekterande signaler. Vet Du med dig att det fungerar bra för andra, å på din andra burk, så pröva med att justera antennen. Eller försök att få testa en gitter-antenn, som är det klart bästa, för marksända digitala signaler, då den nästan helt tar bort reflekterande signaler.

mvh humlan.

kan ju inte bli mer fel i signalen än på andra mottagaren.. samma antenn och kabel... men andra boxar klarar väl inte svag signal lika bra som force antar jag... men då har den sina andra fel istället då... sen är de på reflekterande signaler ja får bäst in kanalerna... typ vid väggen... vid fönstret har ja nästan ingen signal alls... däremot kanske man fixar en sån ändå sen.. perfekt för att hänga upp där ja har antennen nu.. borde iaf få bort lite störningar från mopeder och sånt kanske iaf...

deas
2005-07-31, 15:17
Finns fungerande image under FILER till 500T...