handdator

Visa fullständig version : Korttidskort eller abonnemang



elvings
2005-08-02, 11:14
Detta är skillnaden i avgift för de två abonnemnagen om man har dem i två år.
Korttidskortet kostar extra 27,42 per månad eller 329 per år på de första 12 månaderna i skillnad och därefter
2780 för år 2 på korttidskort och 2404 för år 2 på abonnemang. Det ger en skillnad på 376 kronor år 2 ( 31.30 per månad)

Det märkliga är att det är mindre skillnad år ett än år två.(jag har tagit hänsyn till att första gången är korttidskortet 795kr)

Det betyder att om du ej ser på boxer två månader om året(Semester o dylikt) så är summan lika stor men du slipper uppsägningstider och annat irriterande.

Går vi mot samma system som kontantkorten på mobil att kontantkorten blir billigare än abonnemnag när det gäller boxer också??

Kanske om vi får en operatör till i marknätet.


Det mest troliga är väl att boxer höjer korttidskortets avgift.

marimekko
2005-08-02, 11:40
Pratet om att släppa in en till operatör i marknätet är i min mening ogrundat prat eftersom det i dagsläget inte går. Det finns inte mer plats, och det går inte att ta ifrån Boxer och Teracom de frekvenser som de äger.

I en MPEG4-framtid mer mer plats i etern så kan det vara ett gångbart förslag men det är långt dit.

TeddyJohan
2005-08-03, 22:30
Det var onekligen en intressant ekvation, men frågan är vad den egentligen fyller för funktion. Med Korttidskortet måste du skippa tre, inte två månader, och den som gör det lär väl knappast vara intresserad av ett abbonemang ändå? Förhoppningsvis blir både Boxerpaketet och Korttidskortet lite mer flexibelt längre fram men det lär ju dröja som vanligt...

Det finns ingen prishöjning planerad av endera Korttidskortet eller Boxerpaketet vad jag vet. Några andra aktörer lär som sagt inte bli aktuellt så tyvärr är vi alla "fast" i Boxers monopol tills vidare.