handdator

Visa fullständig version : dreambox 500-s



jaysan
2005-08-15, 16:52
Snälla hjälp mig!!
Jag har köpt en dreambox 500-s och gjort mig av med min gammla digitalbox och där ska komma hit en kille och "fixa" dreamboxen nästa vecka, men under tiden så ville jag se på tv har ingen vanlig antenn, så jag tänkte att jag sätter bara i mitt cd kort i db men fast jag hittat massa kanaler så står det på alla cd kanaler : kanalen går inte att avkoda, varför kan jag inte se på tv ?????

humlan57
2005-08-15, 20:47
Du måste lägga in en annan IMG, då en Dreambox bara klarar DreamCrypt i orginalversion, förslagsvis Gemini v210. Därefter ska Du ladda ner en EMU som gör att boxen kan läsa ditt kort, om Du har nåt... Använd newcamd v5.28 då den är klart bäst av alla versioner av newcamd. Dessutom måste Du lägga in Bullz text, så att Du får text på de kanaler som sänder textningen via textTv. Newcamd å Bullz laddar Du ner via menyer under BLÅ knapp i Gemini. Du måste dessutom göra en kanalsökning, men det har Du förstås redan räknat ut...

mvh humlan.

jaysan
2005-08-15, 23:24
ok tack för ditt svar men jag e väldigt ny på detta men kan du förklara lite mer:) jag har ett cd orginalkort hur gör jag då? jag har mp programerare också

jaysan
2005-08-16, 15:56
någon? dessutom kan jag ha 2 st 500 och dela abonemanget hemma utan att ansluta parabol kabel till den ena typ över nätverket eller måste båda vara anslutna till parabolen?

humlan57
2005-08-16, 19:46
Ladda ner "Dreambook v1.5" som ska finnas här på bordet, har jag för mig. I den visas hur Du ska göra. Båda boxarna måste få signal från parabolen.

mvh humlan.