handdator

Visa fullständig version : sluta röka



reecord
2005-08-18, 14:11
jag har bestämt mig att sluta röka helt o bara snusa men va fan det går ju inte :x någon som har nått tipps på hur man kan göra? typ motionera eller träna :? asså för att tänka på annat. jag har gått ner till tre om dan men lägre går fan inte. Det är för gott :wink:

humlan57
2005-08-18, 14:17
Jag har gjort det, helt gått över till snus. Men nått tips har jag inte..., skulle isf vara, att Du försökte röka från den glödande änden... :roll: :D

mvh human.

Ripleyonline
2005-08-18, 14:26
det som brukar rekomenderas är väl att fasa bort ciggen... tänk ut vilket tillfälle du brukar röka och bestäm dig för att inte röka vid det tillfället. typ på väg till bussen, efter maten eller efter sex.
sluta på ett tillfälle i taget.... men vad vet jag jag röker ju inte :)

Dizzy_dan
2005-08-18, 14:29
eller så slutar du helt med det som gör dig röksugen Mat,sex,jobb,fika,mm. med andra ord sluta leva :lol:

Jojje_115
2005-08-18, 15:08
Lägg av med både snus och sigaretter med en gång och börja tugga tuggummi i stället.
Gjorde själv på detta sättet och har varit både snus och rökfri i snart 5 månader :D

Dizzy_dan
2005-08-18, 16:09
Lägg av med både snus och sigaretter med en gång och börja tugga tuggummi i stället.
Gjorde själv på detta sättet och har varit både snus och rökfri i snart 5 månader :D

:clap: :bh: