handdator

Visa fullständig version : Har jag förstått detta rätt gällande dragoncam?



m_johan84
2005-08-22, 20:04
Är lite sugen på att köpa en dragoncam för att köra viaccess 2.3 (tv3 danmark) men samtidigt kanaler som är kodade i nagravision på hispasat... Hur går detta? Kan man ladda kortet så att det kör två olika system samtidigt eller måste man bränna om loader kortet hela tiden när man ska byta firmware?

Lägger jag in koder osv på kortet också? eller måste jag köpa ett annat kort och sätta på den vanliga kortplatsen?

Följande utrustning på vad som behövs?
Brännare, dragonmodul, loadercard.... och ett till kort eller?

rask300
2005-08-22, 23:04
Är lite sugen på att köpa en dragoncam för att köra viaccess 2.3 (tv3 danmark) men samtidigt kanaler som är kodade i nagravision på hispasat... Hur går detta? Kan man ladda kortet så att det kör två olika system samtidigt eller måste man bränna om loader kortet hela tiden när man ska byta firmware?

Lägger jag in koder osv på kortet också? eller måste jag köpa ett annat kort och sätta på den vanliga kortplatsen?

Följande utrustning på vad som behövs?
Brännare, dragonmodul, loadercard.... och ett till kort eller?
För att se TV3 Danmark behövs bara ett guld/funkort
Du laddar Dragonmodulen med koder och program genom loader-kortet när det är klart behövs inte kortet längre, cam-modulen innehåller alla hackade crypteringar med kända koder. Alltså både Viaccess 2.3 och nagra 1 som du ville se :smile:
Obs ryktet säger att Cabo på hispasat ska gå över till nagra 2 som INTE är hackat ännu :cry: den 1 september men det snackas mycke vi får se :!: