handdator

Visa fullständig version : Viasat+



Monzzon
2005-08-28, 15:56
Vet någon något mer om detta påhitt? De kallar det 'framtidens' tv, och ändå är
det, bland annat, bara förberedelse (märk väl förberedelse) för 5.1 som ingår.
På viasat.no har de redan fått upp lite info.
Undra vad det är de vill att man skall betala cirka 99kr i månaden för, mottagaren?!

/m

patrickp
2005-08-29, 14:34
http://www.viasat.no/htmlpages/vpdemo/introduktion.htm

m_johan84
2005-08-29, 16:15
http://www.viasat.se/index.phtml?nav=&page_type=document&document=67099

LancelotSweden
2005-08-29, 19:08
vad kostar det ?

reecord
2005-08-29, 19:43
nästan allt det där går ju redan att göra.

Monzzon
2005-08-29, 20:00
ja, och ändå kallar de det 'framtidens tv'.
Undra hur: '-Spela in två program samtidigt som du tittar på ett tidigare inspelat', fungerar. Det lär väl inte fungera utan dubbla tuners och utbytt lnb?!
jaja...

Leatherface
2005-08-29, 20:16
kanske dom menar på samma transponder? det funkar med 1 tuner

gex
2005-09-01, 08:16
Jag ringde viast de sa att det skulle tillkoma en avgift på 99 kr månaden för tjänsten sen skule boxen kosta 2000-4000kr men de hade inte fått några mer uppgifter ännu, det skulle komma upp mer info på víasats hemsida under septemper.

insigma
2005-09-01, 11:01
1995

Monzzon
2005-09-01, 19:26
Till mig svarade viasat att boxen skall kosta 2995kr, och tjänsten 99kr i månaden.
Då kan man ju undra vad de 99kr i månaden går till, då man renan köpt möjligheten till tjänsten genom att köpa boxen (och betalar för sina kanaler)
Deras svar: ''Du betalar 99:- bara för att aktivera hårddisken i boxen. Betalar man inte
99:- så fungera ej heller boxens hårddisk''

Helt ofattbart!

(Visst, boxen har dubbla tuners och därmed fler möjligheter än en dvd med hårddisk. Men ändå)

LancelotSweden
2005-09-02, 14:42
låter väldigt intressant , men tycker ej om att dom ska suga ut en på 99kr extra !

sant att den har lite fler möjligheter än en dvd med hårddisk ,
men en dvd med hårddisk kan man också spela in på dvd:n :-)

reidarberge
2005-09-02, 19:06
va lugna det rullar på ett tag.sen blir boxen billigare och så kommer dom 99skr också bort .viasat vill väl säkja box o abb annars är risken stor dom har grävt sin egen grav

reidarberge
2005-09-05, 13:43
pwrboxen är nog en flopp. visserligen kan du titta på en film,spela in en annan men det är en pace med dubbla tuners. den klarar idag bara av sirius-thor. så du kan ej titta på de fria kanalerna på hotbird,astra. det blir bara att vänta på en bättre box

samot4
2005-09-06, 08:09
Kommer fortfarande att vara samma skitprogram.Dom uppför sig som begagnade bilhandlare.Spela in och titta samtidigt kan du göra utan att betala 99:-/m.

LancelotSweden
2005-09-06, 12:12
Kommer fortfarande att vara samma skitprogram.Dom uppför sig som begagnade bilhandlare.Spela in och titta samtidigt kan du göra utan att betala 99:-/m.

hur då ?

Monzzon
2005-09-06, 16:01
Kommer fortfarande att vara samma skitprogram.Dom uppför sig som begagnade bilhandlare.Spela in och titta samtidigt kan du göra utan att betala 99:-/m.

hur då ?

Som jag nämnt ovan; t.ex. med en dvd med hårddisk. (eller annan mottagare med hårddisk)
Visst, med en dvd med hårddisk kan man inte spela in två program samtidigt, och samtidigt titta på ett tidigare inspelat. Eller spela in ett program samtidigt som du tittar på ett annat (inte tidigare inspelat).

Men är det värt att betala 99:- per månad för dessa 'möjligheter'. Nix!

Skulle hellre vilja att Viasat levererar 5.1-ljud på filmerna. Det är ju ändå 'framtidens TV redan idag', som de levererar.

/M

LB
2005-11-08, 02:17
Bättre att hoppa på By and Try som går att teckna fram till den 15e denna månad.
Sälj mottagaren som ingår och handla en med hårddisk i stället.
Då skulle ialla fall inte jag ha någon användning av Viasat+

Stora vittsen med + tjänsten ärsmidiga inspelningar av både enskilda program som serier.

Jag tror inte många är villiga att betala 99:- per månad för + tjänsten så jag tror Viasat biter sig själv i svansen.

Att gå från marknadens bästa erbjudande (By and Try med fri mottagare) till Viasat+ tyder på dåliga marknadsförare.

BBfordson
2005-11-08, 16:28
låter väldigt intressant , men tycker ej om att dom ska suga ut en på 99kr extra !

sant att den har lite fler möjligheter än en dvd med hårddisk ,
men en dvd med hårddisk kan man också spela in på dvd:n :-)

99 spänn extra i månaden är för tvillingabbet. man får tydligen ett nytt kort för man skulle spara det gamla, det är ju bundet till den gamla mottagaren vilken man kan till en annan tv-apparat, (om man nu har flera).

LancelotSweden
2005-11-09, 00:35
hur kommer det sig då att även nya som köper viasat+
direkt också måste punga ut med 99kr extra i månaden ?

BBfordson
2005-11-09, 15:37
hur kommer det sig då att även nya som köper viasat+
direkt också måste punga ut med 99kr extra i månaden ?

Skäll inte på mig nu bara, men det är för att det är två stycken mottagare inbyggda i den nya boxen.
Antagligen vill viasat ha extrabetalt för den kanalen som man kan spela in.

LB
2005-11-12, 21:40
Viasat+ kan vara vettigt för dom som har 2 st TV.
En tvillingabonnemang ingår.

Det finns två stycken mottagare i Pace alltså boxen.
Det går att spela in 2 program samtidigt som man ser på ett som redan är inspelat.
En 160 Gb hårddisk är inbyggd och skall klara till 60 timmars inspelning. Av dessa 160 Gb är 40 Gb låst för framtida möjligheter.

Boxen kostar för Viasat+ kund 2995:-
Den skulle egentligen kosta 5495:- men Viasat subventerar den med hela 2000:-

Jag klagade tidigare på Viasat+ men det var innan jag fått dessa upppgifter.

Viasat Guld Try & Buy skall upphöra nu den 15e efter vad jag fått höra från Viasat.
Viasat Guld Try & Buy är det bästa erbjudande som någonsin kommit från Viasat och frågan är om det kommer något bättre i framtiden.

gex
2006-01-08, 19:09
Är det någon som har skaffat pace boxen och kan säga något om den fungerar bra. Jag funderar nämligen på att skaffa en.

mami
2006-01-08, 20:16
låter som en HTPC med dubbla tuners e bättre :D
eller varför inte 3?
spela in 2 kanaler å titta på en annan icke inspelad om det är sååå nödvändigt...

/mami