handdator

Visa fullständig version : Öka volymen på datorhögtalare?



patrickp
2005-08-29, 07:31
Går det att öka volymen på datorhögtalaren?
Köpte ny dator och denna har riktigt låg ljudnivå fast allt i volymkontrollen står på max, även inställningarna för högtalarna är på max.
Just nu har jag nåt program som heter XEAR C-Media 3D som kom med datorn och jag installerade själv.
Kanske finns nåt annat program som jag kan installera för att få bättre ljud? om det går överhuvudtaget.

Vore tacksam för förslag och tips!

patrickp
2005-08-29, 17:12
eller måste jag skaffa mig en bättre ljudkort och skita i det inbyggda odugliga skräpet? hjälper det?

Kalle_P
2005-08-29, 18:49
Vad är det för högtalare du har? På mina finns en volymkontroll.

Mvh Kalle

patrickp
2005-08-29, 19:06
Vad är det för högtalare du har? På mina finns en volymkontroll.

Mvh Kalle

Tyvärr har jag inte volymkontroll på själva högtalarna. Det funkade mycket bra på min tidigare dator, men den nya är total kass ljudmässigt ser det ut som.

Kalle_P
2005-08-29, 20:00
Nuförtiden är det inte längre tänkt att koppla högtalare direkt till ljudutgången. För det mesta är det en Lineout som skall in i någon slags förstärkare. Dom enkla högtalare som finns att har numera en liten förstärkare inbyggd . Troligvis har du även Dolby 5.1 eller liknande, det är ganska vanlig nu. Köp några små högtalare på Clas Ohlsson så blir det bättre.

Mvh Kalle

patrickp
2005-08-29, 21:10
Japp, den har Dolby 5.1, ska testa med några högtalare till då. Tack för hjälpen! :)