handdator

Visa fullständig version : DreamBox + Divx



borax
2005-09-01, 22:04
Tjena allihopa,

Jag undrar om de är någom som vet om de går att streama divx till en dreambox från, som i mitt fall, från en filserver som kör linux. Om inte dreamboxen kan dekomprimera det direkt, går de isf. att köra nån client som låter filservern ta och realtidskonvertera divx->mpeg2 eller annat dreambox vänligt format? Anledningen att jag frågar är att jag går och funderar på att fixa en dreambox till föräldrarna för att ersätta den gamla nokia boxen och ett moddat xbox.

Leatherface
2005-09-01, 22:17
på dom mindre modellerna måste du konvertera på datorn först.. 702x och nyare ska klara av divx direkt...

borax
2005-09-02, 07:04
I mitt fall så rör de sig om en dreambox 500t efterssom vi kör med boxer här. Antar att de är en av de mindre modellerna. Finns de nån klient som säger till serversidan att spela upp t.ex. divxfilen och sen skicka video strömmen?

Ripleyonline
2005-09-02, 07:30
inte helt hemma på det men det borde väl gå att göra med vlc?

deas
2005-09-02, 08:38
på dom mindre modellerna måste du konvertera på datorn först.. 702x och nyare ska klara av divx direkt...
7020 klarar inte av att decodea divx/xvid... måste köras via vlc...

Leatherface
2005-09-02, 09:35
det står då på deras spec iaf att den ska göra det.. men annars så är de självklart vlc som gäller... fast har aldrig fått vlc att funka till dreamboxen här... fast borde ändå funka på vilken modell som helst om man bara löser det på smart sätt.. är ju ändå motsvarande en p3 800mhz.. min gamla celeron533 klarade ju utan problem av och köra divx... bara man löser minnesproblem och sånt... här är ett exempel på specs ja sett iaf...

Dreambox DM7020S är en Linuxbaserad satellitmottagare med otroliga möjligheter. Du kan installera program (DivX-spelare, mailprogram/spel etc), att installera en hårddisk på upp till 300 Gb. Du har även ett inbyggt nätverkskort, modem och totalt 3 st kortläsare där du kan styra två av dem hur du själv vill! Detta är uppföljaren till en av de populäraste satellitmottagarna på marknaden idag - Dreambox DM7000S. Nu med flera nyheter som gör den ännu bättre och ännu stabilare.

deas
2005-09-02, 12:49
ok... jag vet ingen som lyckats köra divx på en dreambox iaf...

borax
2005-09-03, 08:17
Ok, antar att de bara är att köpa en dreambox hursom efterssom de verkar underbart bra i övrigt och sen är de väl bara att börja testa sig fram ;)...

deas
2005-09-03, 08:51
Jaoo...