handdator

Visa fullständig version : Boxer, Kryptering?



dammiz
2005-09-18, 10:24
Hejsan.

Jag funderar på om någon vet hur kryptering funkar på boxer? Om jag har fattat det rätt så används viaccess 2.5 för boxer, eller?

Jag har inte sysslat med tv sen Thor o sirius kom upp på himlen :oops:

n00ben

Leatherface
2005-09-18, 11:07
jupp... viaaccess 2.5...

dammiz
2005-09-19, 11:24
Finns det någon info om hur viaccess 2.5 fungerar?

1eliasand87
2005-09-19, 11:27
Sök!

marimekko
2005-09-19, 12:50
Finns det någon info om hur viaccess 2.5 fungerar?
Viaccess vet hur det fungerar, men de säger inget, det är lite deras affärsidé ;)

humlan57
2005-09-19, 13:56
Å ryssarna som hackat det, vet åxå... :wink:

mvh humlan.

Leatherface
2005-09-19, 14:09
fast dom bryr sig ju bara om porrkanalar och liknande..

reecord
2005-09-19, 15:04
hehe :wink:

T-bird
2005-09-19, 15:30
Å ryssarna som hackat det, vet åxå... :wink:

mvh humlan.

Du menar att dom hackat 2.5?

Mig veterligen så är bara till 2.3 och 2.4 som algot är känt (ivf publikt)

Leatherface
2005-09-19, 16:10
2.5 är hackat men bara en bunt me porrkanaler och sånt... har väl varit hackat nåt år nu va ja vet iaf...

1_2_3
2005-09-19, 17:03
2.5 är hackat men bara en bunt me porrkanaler och sånt... har väl varit hackat nåt år nu va ja vet iaf...

Å vafö finns då inte koder till boxer :?

Leatherface
2005-09-19, 18:26
för att ingen tagit fram de.. iaf inte public... för att de är hackat betyder inte att de finns koder för det...

husmor
2005-09-19, 18:26
För att de som har hackat det inte har brytt sig om det svenska boxer-systemet och kommer förmodligen inte att göra det. Undantaget vore om de fick betalt för det.

// Edit: Har hittat fil som heter Algo_Via2.5.zip (innehåller en txt-fil med samma namn), någon som är intresserade???

T-bird
2005-09-19, 21:35
2.5 är hackat men bara en bunt me porrkanaler och sånt... har väl varit hackat nåt år nu va ja vet iaf...

Säger du det :roll: :roll:
Är det nått du sett själv då eller...?

Leatherface
2005-09-20, 06:14
har sett sidan den där har.. men kommer inte ihåg addressen... man var tvungne skicka dit sina kort eller hur de var... eftersom dom inte släpper filer och koder public... men de gällde inte nå kanalerna här som sagt...

dammiz
2005-09-20, 10:12
För att de som har hackat det inte har brytt sig om det svenska boxer-systemet och kommer förmodligen inte att göra det. Undantaget vore om de fick betalt för det.

// Edit: Har hittat fil som heter Algo_Via2.5.zip (innehåller en txt-fil med samma namn), någon som är intresserade???

Ja tack. Mycket. :D

antonholmstedt
2005-09-20, 17:35
Innebär det att man kan se på Boxerkanalerna gratis?

doggelito
2005-09-20, 17:51
jag har 2.0

Leatherface
2005-09-20, 17:51
nope... boxer är inte hackat... bara kodningsstandarden...

T-bird
2005-09-20, 18:35
Har ingen aning om vad du sett men det är garanterat fake eller annan version

Leatherface
2005-09-20, 19:06
det är inte fake... men som sagt... det hjälper ju inte oss speciellt mycke...

husmor
2005-09-20, 20:01
Förmodligen är orsaken till att du inte se något om detta T-bird att Via 2.5 blev knäckt samtidigt som Nagra2. Jag PM:ar över text-filen (se mitt tidigare inlägg) så kan du kanske slå hål på den eventuella myten.

T-bird
2005-09-20, 22:52
Det är inget algo för viaccess i den filen utan endast ett meningslöst script som jag sett florera runt på ett antal andra forum dom senaste dagarna, så jag antar att det är någon "lustigkurre" som lagt det på någon upload tillsammans med lämplig trojan/dialer :wink:

Jag hävdar bestämt att det INTE finns nått hack på viaccess 2.5

Leatherface
2005-09-20, 23:09
säg de till ryssarna....

febster
2005-09-21, 10:02
Inte för att vara otrevlig, men tror du verkligen fullt på att det finns piratlösningar bara för att någon lagt ut en sida där dom ber folk skicka in sina kort + troligen pengar..
Det säljs ju säkert massor av förbetalda kort till porrkanalerna som ju inte är pirat, så det hade nog spridits jäkligt snabbt om det funnits piratlösningar som MOSC till dessa kanalerna.

Det hade iaf inte bara funnits ett ställe som erbjudit dessa tjänster.

Med det är det ju inte säkert att det inte finns någon som kan ha hackat 2.5, men om det hade funnits fungerande kort att få tag på på internet så hade alla känt till det nu.

tmho

Leatherface
2005-09-21, 10:53
jaja skitsamma... säger ju bara att de är hackat.. men det hjälper ju inte oss.. är ju precis som conax... det är ju hackat med men inte finns de nå koder för det.. precis samma sak...

T-bird
2005-09-21, 12:08
För att reda ut detta en gång för alla.

Det som i piratkretsar kallas via1 = viaccess 2.3 = alla gamla viaccess såsom comhem/boxer/viasat. Där är allt hackat sen många år.

Det som i piratkretsar kallas via2 = viaccess 2.4, 2.5, 2.6 (Boxer är 2.5).
Av dessa så kan man sen ett par månader se 2.4.
Att påstå att det finns något till 2.5, 2.6 är inte sant, ryska NTV kör tex 2.5 och dom har svart i rutan.
Se på tex ART dom kör både 2.4 och 2.5, dom id som är 2.4 har bild och gissa hur det är på dom som kör 2.5 (sporten) :roll:

Är nått hackat så finns det publika lösningar, inga publika lösningar inget hack, det är ivf hur jag ser på saken.

Leatherface
2005-09-21, 12:12
jag har aldrig sagt att de är publikt... det är en annan sak... och jag vet vad som är via1 och via2 du behöver inte förklara det...

samot4
2005-09-21, 12:56
Är det inte publikt så kan ingen bevisa att det är hackat.Vilket i praktiken innebär att det inte är hackat.
Vore via 2.5 hackat skulle det garanterat finnas någonform av piratkort att köpa till någon av de providers som kör via 2.5.
Du är ungefär lika trovärdig som alla dessa jag har en kompis som har sett.....

Leatherface
2005-09-21, 13:02
de finns att köpa men bara till nå ryska kanaler.. kanske nån av dom andra i dom östländerna... om de funkar fortfarande vet jag inte.. var minst 1 år sen jag såg sidan där.. och de mesta var porrkanaler... men de hjälper ju inte så mycket då de inte finns nå nycklar osv.... är ju samma sak med canal digital med... conax är ju hackat men de hjälper ju inte så mycket i dagsläget...

febster
2005-09-21, 13:54
Du säger "de mesta var porrkanaler" som om det inte hade varit någon som varit intresserad det ändå.. jag tror faktiskt det är ett av paketen som europa hade varit mest intresse för av alla.... undras varför t ex britterna var intresserade av tv1000 innan? Det var nog inte för att dom visade ingmar bergman filmer..

Den sidan du tänker på kan du nog glömma.. det finns mycket skit på nätet!

Leatherface
2005-09-21, 15:58
finns nog med porrkanaler iaf så de räcker.... man som sagt.. boxer är tyvärr inget intresse att fixa för ryssar.. tyvärr... så den som väntar på koder får nog vänta väldigt länge...

Dizzy_dan
2005-09-21, 16:13
är systemet knäckt menar du? eller har dom bara lyckats läsa ur något kort?

och vad nenar du när du säger att conax är knäckt?

Volvo3
2005-09-21, 16:42
Om det är någon som bara "sett" något på någon sida så är det i 99% av fallen fake.

Min definition av hackat är om det är publikt eller till salu, vilket innebär att varken viaccess 2.5 eller conax är i dagsläget hackat. Hade 2.5 varit hackat redan för ett år sedan så hade vi idag haft kort att köpa eller en publik lösning, SPECIELLT om det är PORR inblandat!

peter57
2005-09-21, 18:42
Är det någon som vet någon bra sida där man kan läsa sig till vettig information om hur viaccess som krypteringssystem fungerar, och hur man tar fram koder till gammla viaccess? Är sättet att ta fram "nycklar till via 2.4 publikt, eller är det någon ryss som håller på det? :?:

Leatherface
2005-09-21, 20:38
dom sålde ju kort på sidan där med till via2 kanaler... och conax har ju varit hackat i flera år eller nåt... hur tror du annars att du kunnat se canal digital fram till för nåt år sen? men de hjälper ju inte då de inte finns nycklar osv... lär nog inte finnas heller på väldigt länge så ingen ide sitta och vänta på de till nån av operatörerna.. men jaja är ju ingen ide att säga nåt här man blir ju missuppfattad mycke med verkar de som.. aldrig påstått att boxer osv är hackat bara att kryperingen är hackad... och den gör du inte så mycket med om du inte har resten...

Volvo3
2005-09-22, 05:27
NEJ, pc2.5 algoritmen är heller inte känd!
Och NEJ, ingen av de nya systemens algoritm är hackad! Det är inte algoritmen utan korten som VAR hackade.

samot4
2005-09-22, 08:17
Dom ryska kanalerna som det för ett år sedan gick att se sände i via 2.4.Då var via 2.4 inte hackat utan anledningen till att det gick atrt se dom var att en provider hade uppdaterat nya nycklar okrpterat och det hade loggats.Detta ledde i sin tur till att man i våras lyckades hacka via 2.4.Nu sänder dom ryska kanalerna i via 2.5.Svart i rutan.
Att man sedan på olika forum kan läsa ditten och datten betyder inte att det som skrivs är sant.Tx har ett script till winexplorer valsat runt ett antal varv på internet under rubriken via 2.5 algo vilket det alltså inte är.På olika uploads fins filer med lockande namn anspelande på via 2.5,seca3 osv.Det ända dom innehåller är trojaner och dialers.
Att conax fortfarande skulle vara hackat betvivlar jag.Det finns alldeles för mycket pengar att tjäna på ett sådant hack för att det inte skulle bli publikt.
Vartenda krypterings system som blir hackat kommer omedelbart på ett kort som kostar upp mot tusenlappen att köpa.Nagra2(opos 1.5),Cryptoworks(opos1.5+pentacard).Att tro att några idealister hackat conax och dom och en handfull kompisar sitter och tittar på canal+ är naivt.

Leatherface
2005-09-22, 09:17
hör du inte hur dumt de låter.. om conax en gång varit hackat så blir de ju inte helt plötsligt ohackat.. anledningen till att de inte finns koder osv är att dom stängde ner dom nycklar som var publik... dvs svart i rutan... men conax blir ju inte ohackat för det...

Dizzy_dan
2005-09-22, 09:26
hör du inte hur dumt de låter.. om conax en gång varit hackat så blir de ju inte helt plötsligt ohackat.. anledningen till att de inte finns koder osv är att dom stängde ner dom nycklar som var publik... dvs svart i rutan... men conax blir ju inte ohackat för det...

men det var ju korten som va hackade inte conax som system eller?
för dom stängde ju inte ner nyckar utan bytte ut korten som man kunde läsa ur nyckar ifrån..

martin12
2005-09-22, 10:09
ni kan titta här för mera info

http://forum.extrim.org/

eller fråga neo22

samot4
2005-09-22, 11:20
hör du inte hur dumt de låter.. om conax en gång varit hackat så blir de ju inte helt plötsligt ohackat.. anledningen till att de inte finns koder osv är att dom stängde ner dom nycklar som var publik... dvs svart i rutan... men conax blir ju inte ohackat för det...

Om hackat= att algoritmen är känd så har conax varit hackat ett antal år vid det här laget.Att det krypteringsystemet sedan använder en rsa kryptering som gör det näst intill omöjligt att läsa ut nycklarna ur dataströmmen är en annan sak.Visst lästes nycklarna ut via en bakdörr på korten.En bakdörr dom nya korten saknar.
Visst är det så och inget av detta gör dina påståenden om hack av via 2.5 och en sluten krets som har nyklar till conax trovärdigare.

Leatherface
2005-09-22, 11:37
ja gjorde bara en likhet för att förklara hur jag menade... och att att via2 är hackat trodde ja dom flesta visste redan... men är ju samma sak där.. går ju inte läsa ur nycklar osv så de hjälper ju inte så mycke... dvs svart i rutan ett bra tag framåt iaf... har inte påstått nåt annat... nya via2 använder ju 16 koder har ja för mig istället för 8 som de var förut med så gör de ju mycke svårare det med.... sen hur man nu uppfattar som hackat är ju en annan sak.. ni behöver ju inte vara så fientliga för att man säger nåt.. jag har aldrig påstått att boxer är hackat eller ens är nära att hackas osv...

samot4
2005-09-22, 12:05
Om nu via 2.5 är hackat som du påstår så kan du ju vara snäll och publicera algoritmen här.
Det är ingen som är fientlig möjligen lite trött på folk som gör en massa påståenden dom inte har någon täckning för.Hå hå jaja

Leatherface
2005-09-22, 12:06
har aldrig påstått att de är public heller... om du vill ha algoritmen så får du fråga ryssarna... dom enda som vet...

samot4
2005-09-22, 12:09
Nu är det ju inte ryssarna som skriver på det här forumet bevisbördan ligger ju liksom på dig.

humlan57
2005-09-22, 12:20
Knäckt eller inte, så finns nycklar till Via2 för vissa kanaler. Vet inte om det är exakt samma som används för Boxer, men Via2 är det iaf.

mvh humlan.

Leatherface
2005-09-22, 12:48
Nu är det ju inte ryssarna som skriver på det här forumet bevisbördan ligger ju liksom på dig.

tycker inte ja behöver bevisa nåt... var därför de vart så många rykten också förra hösten att de fanns kort till boxer.. men de var inge annat än rykten däremot...

samot4
2005-09-22, 21:35
Skriver man på ett forum att ditten eller datten är hackat så ligger bevisbördan på dig.
Kan du inte bevisa vad du påstår så är det bara snickesnack.Nästa gång du påstår något vet vi att förra gången var det snickesnack och bryr oss inte om vad du skriver.Det är där du har hamnat.

Leatherface
2005-09-22, 21:43
det är inge skitsnack men att det är de har ingen betydelse...
om man inte kan läsa ur nycklarna osv kan du inte göra nåt iaf.. och därför kommer det inga koder till boxer osv på väldigt länge... och har inte påstått nåt annat.. så sluta anklaga mig för en massa...

jofis
2005-09-22, 21:51
Snälla...kan nån låsa tråden. Kommer inget vart ändå :)

Leatherface
2005-09-22, 21:52
tycker ja oxo... lås tråden... en del fattar inte va ja menar iaf här... ta och sök lite istället för att anklaga mig för att prata strunt...

T-bird
2005-09-22, 21:52
Tror att det är dax att stänga den här tråden nu.
Dom som haft åsikter i frågan har haft tillfälla att yttra sig, men diskussionen leder inte framåt utan tenderar att bli personlig.