handdator

Visa fullständig version : Problem med img på DM500S



matkoh
2005-09-19, 08:46
Hmmm.

Jag har en DM500S som jag har stora problem med att uppgradera.

De enda img som jag lyckats att få igång är: Orginal 1.06 (!!!), Hydra Zeus samt IHAD. Men provar jag någon annan img ex. orginal 1.08 så blir det bara svart & boxen är död.

Jag har testat:

- Flash Erase
- Ladda Erase.img både 1, 2 och 3 ggr på raken med omboot emellan & därefter ex. orginal 1.08. Men nix.
- Kört med Dreamup 1.02.8 samt 2.41 för DB 500
- Kört med FlashWizzard 5.2
- Testat root.cramfs
- Jordat boxen varje gång.

Och nu har jag slut ideer ?? Det funkar varje gång på mina DB7000S, så jag "tror" inte jag gör något fel, men !!

Är det någon ny frontprocessor i 1.08 som inte rockar eller ?

Hjälp någon .

-mats:-}

humlan57
2005-09-19, 09:08
Är det en helt ny box, med ALPS processor, å större fjärr? Är den köpt i Sverige? Är den direktimporterad av butiken Du köpt den i?

mvh humlan.

Leatherface
2005-09-19, 10:05
den funkar inte med min image heller och min image har stöd för nya alps processorn... och skulle de varit den skulle inte 1.06 imagen funkat heller bla... så verkar nog mer tvärtom att han har nån första generationens dreambox som kanske inte gillar nyaste images...

matkoh
2005-09-19, 10:08
Hmmm.

Jag har haft den sedan i januari & tyckte att det var på tiden att uppgradera den, då det ex. inte går att se på mpg-filmer med osv. Och Hydran är ju "död". Men garanti finns väl ännu, eller ?

Det är den med Philips tuner inte den nya Alps.

-mats :-}

humlan57
2005-09-19, 11:12
Pröva med att köra "erase" några ggr, det kan hjälpa ibland.

mvh humlan.

matkoh
2005-09-19, 16:41
Hmmm.

Typ det har jag ju gjort 1,2 och 3 ggr på raken. Hjälper föga.

Och det lustiga är att Hydra Zeus drar igång på en gång.

Och aldrig några felmedelande från DreamUp eller FW, eller root.cramfs

Suck.

Snart kastar jag skiten.

humlan57
2005-09-19, 19:11
Hmmm.

Typ det har jag ju gjort 1,2 och 3 ggr på raken. Hjälper föga.

Och det lustiga är att Hydra Zeus drar igång på en gång.

Och aldrig några felmedelande från DreamUp eller FW, eller root.cramfs

Suck.

Snart kastar jag skiten.

Det är det jag menar med att köra erase flera ggr. Det verkar inte bli "tomt" å därför får Du inte in nåt annat. Om jag inte minns fel, så hade DM56xx nåt liknande fel, där inget annat hjälpte än å kortsluta minneskretsen. Kanske skulle det hjälpa med å köra "erase" några ggr, å sen låta boxen stå strömlös över natten, med allt annat anslutet. Kanske töms minnet bättre då.... Det verkar ju inte va nåt fel på boxen, så det måste va nåt med flashningen som inte fungerar rätt.. Ring DMN = Digital Multimedia Nordic: 08-56435430 dom kanske kan hjälpa dig. Dom är den svenska generalagenten för Dreambox.

mvh humlan.

matkoh
2005-09-19, 19:18
Hmmm.

Jag testar, det är klart värt ett försök.

Tack för tipset.

-mats :-}