handdator

Visa fullständig version : Seriefinalen - Blåvitt mot DIF



Mozer
2005-09-19, 15:53
Nu ska det avgöras, ja om DIF vinner är det i stort sett klart. Göteborg måste för att ge dom en match om guldet.

Hjärnan säger att djurgårn tar det, men hjärtat säger Blåvitt.

http://www.ifkgoteborg.se/Spla/rl12.jpg

El Lokko
2005-09-19, 16:02
Klockren kryss-match. :P

El L :lol: kk :lol:

Mozer
2005-09-19, 16:09
Mjo, det är väl det troliga. En målsnål match är nog också att vänta.

Dizzy_dan
2005-09-19, 16:10
Nu ska det avgöras, ja om DIF vinner är det i stort sett klart. Göteborg måste för att ge dom en match om guldet.

Hjärnan säger att djurgårn tar det, men hjärtat säger Blåvitt.

Hoss mig säger hjärnan samma sak å hjärtat med :lol:
Ska bli jävligt kul att se matchen ikväll... Har sett fram emot detta sedan överkörningen av Malmöööö.... Tror dock att blåvitt inte viker ner sig för den ångande djurgårds kaminen i första taget.. blir nog en härlig kamp :lol:

Må bäste lag vinna!

Mozer
2005-09-19, 16:23
Nu ska det avgöras, ja om DIF vinner är det i stort sett klart. Göteborg måste för att ge dom en match om guldet.

Hjärnan säger att djurgårn tar det, men hjärtat säger Blåvitt.

Hoss mig säger hjärnan samma sak å hjärtat med :lol:
Ska bli jävligt kul att se matchen ikväll... Har sett fram emot detta sedan överkörningen av Malmöööö.... Tror dock att blåvitt inte viker ner sig för den ångande djurgårds kaminen i första taget.. blir nog en härlig kamp :lol:

Må bäste lag vinna!

Men då är ju å andra sidan din hjärna helt slut :smile:

Nä men bara hålla med, må bästa lag vinna. Vinner ni är jag den förste att gratulera. 8)

krone_swe
2005-09-19, 19:13
fiskmåsar har en hjärna som en stenkula ca.1 cm

Ripleyonline
2005-09-19, 19:43
stor skandal från domaren men man får lov att gratulera DIF till ett troligt SM guld

Mozer
2005-09-19, 21:21
Grattis till guldet! Ni har varit seriens bästa lag och ni om något lag förtjänar det.

I dagens match skulle Blåvitt vunnit matchen med en annan domare. Sella är inte offside på första målet. Då är Nomwete(stavning?) lika mycket offside på sitt. Jag skylle inte på domaren men det var domartavla. Men än en gång grattis till guldet. Nästa år är det Blåvitts tur när ungtupparna fåttytterligare en säsong i benen. Då jävlar :twisted:

Dizzy_dan
2005-09-19, 21:44
Jo nu är gulldet nog vårat =).. är ju inte troligt att djurgården skule förlora 3 av sina 4 återstående matcher, då man bara förlorat 4 under hela säsongen hitills..

Vi måste ju ändå tacka den göteborgare som avgjorde matchen tillsist..

sen kan man ju undra vad "sella" (som ni nu kallar han) kunde missa helt öppet mål????

Ja ja tack för jävlit bra motstånd å en jäkligt trevlig match (för oss djurgårdare)

"Åh, en sådan härlig dag, Djurgår´n vann, Djurgår´n vann.
Åh, en sådan härlig dag, Djurgår´n vann, Djurgår´n vann.
Djurgår´n e det bästa laget, spöar hammarby och gnaget.
Åh en sådan härlig DAAAAAG.
Gamla fina Djurgår´n vann!"

Ee-ay ee-ay ee ay oh, hör på denna våran sång.
När vi vinner guld, så sjunger vi så här;
Vi e Djurgår´n, vi e Djurgår´n, Sveriges bästa lag.

Mozer
2005-09-19, 22:14
Tacka inte bara Sella - domarn ska ha minst en blomsterkrans från er.

Dizzy_dan
2005-09-19, 22:34
ja det har du rätt i.... det var fan ingen som kunde dömma om han var offside eller inte... inte äns på en stillbillds repris!!.. häldre fria än fälla...jag satt i soffan å sa faaaan... å tänkte absolut inte att det va offside.. men men ett bra lag har oxå tur..