handdator

Visa fullständig version : Dreambox



pato
2005-09-22, 10:29
Hej min första fråga på forumet :shock:
Funderar på att köpa DB 7020s + parabol med motor.
Har sökt här på forumet angående min fråga, men får inte riktig grepp på hur det går till att skaffa kanalerna. :?:
Om jag har fattat rätt så får DB in en massa kanaler gratis. Men hur blir det då med V**sat --- C**** Digital eller andra kanaler..hur får man dom
Jag är rookie i denna ämne sorry!!!

culo
2005-09-22, 10:57
viasat å canaldigitaal får du inte in gratis, ens med dreambox

hogga
2005-09-22, 11:22
De okodade kanalerna plockar du hem med en vanlig sökning per sattellit.
Men du måste peta in en liten fil i db:n för att kunna använda kortläsarna till cd och
viasat.(org-kort) Eller köra cardcharing som du kan läsa om i x antal trådar på detta forum

Hogga

pato
2005-09-22, 11:29
viasat å canaldigitaal får du inte in gratis, ens med dreambox

hur fårman tag i dom?? hur går man till väga om man måste tecka abbonemang vad är då meningen med DB??????

Leatherface
2005-09-22, 11:33
vad är meningen med skräpboxarna dom skickar med som standard? kan man fråga sig oxo..

humlan57
2005-09-22, 11:34
viasat å canaldigitaal får du inte in gratis, ens med dreambox

hur fårman tag i dom?? hur går man till väga om man måste tecka abbonemang vad är då meningen med DB??????

Meningen med en DB är att det är det närmaste Du kan komma en multimediabox, till rimligt pris. Dessutom finns alltid möjligheten till kortdelning för de kanaler Du frågar efter. Läser Du på om Dreambox, så kommer Du snart att se, att det som går att göra med en DB är så otroligt mycket mer än vanlig dekoder.

mvh humlan.

humlan57
2005-09-22, 11:36
vad är meningen med skräpboxarna dom skickar med som standard? kan man fråga sig oxo..

Meningen med dom, är ju att försöka tillverka "världens dyraste kortläsare" såklart :D :wink:

mvh humlan.

pato
2005-09-22, 11:39
tack humlan 57 väldigt fomulerad diplomatisk svar:)

Leatherface
2005-09-22, 12:10
vad är meningen med skräpboxarna dom skickar med som standard? kan man fråga sig oxo..

Meningen med dom, är ju att försöka tillverka "världens dyraste kortläsare" såklart :D :wink:

mvh humlan.

hehe så kan man ju se på saken med...

Hmazter
2005-10-09, 15:29
Så man köper alltså ett abonemang från viasat, canal digital o.s.v. och trycker in kortet man får i sin dreambox och kollar på tv som vanligt?? jag hade fått för mig att man kunde få hem koderna genom att vara uppkopplad till någon server och slippa betala abonemang. I och för sig har jag förstått att man kan använda sig av cardsharing men det verkar rätt så komplicerat, sedan måste man ju vara ett gäng som köper sig varsin dreambox och något abonemang och jag känner inte en jäkel som har dreambox =(

Snouser
2005-10-09, 16:42
Så man köper alltså ett abonemang från viasat, canal digital o.s.v. och trycker in kortet man får i sin dreambox och kollar på tv som vanligt?? jag hade fått för mig att man kunde få hem koderna genom att vara uppkopplad till någon server och slippa betala abonemang. I och för sig har jag förstått att man kan använda sig av cardsharing men det verkar rätt så komplicerat, sedan måste man ju vara ett gäng som köper sig varsin dreambox och något abonemang och jag känner inte en jäkel som har dreambox =(

ja det är ju precis vad cardsharingen är, man får koder från en server som delar ut koder från ett org kort.

reecord
2005-10-09, 21:19
läs dreambook det är en bra guide om dreambox. Där står det även en hel del om just cardsharing.Det är lite synd att den är på danska men det går bra endå.