handdator

Visa fullständig version : bullz text funkar inte..



admin
2005-09-24, 10:36
För typ en dag sen så slutade bullz text att funka, vet inte exakt när och om jag gjorde nåt som råkade pajja det, men iaf.

Har testat ett antal gånger att installera om bullz text, både via menyn och manuellt.
Även testat senaste, bullz text 0.36, men får inte det heller att funka.

Processen bullz_text är igång iaf, vilket jag kan kolla via "ps ax" via telnet.
har testat döda och starta den genom telnet, men funkar ändå inte.

Den där textremsan längst upp där det står nåt om bullz text när man startar det kommer inte längre upp heller, så det verkar ändå som om den inte startar ordentligt..

Har testat installera ny skin oxå, om det skulle göra nån skillnad, men icke.

Är det någon som har nån idé? Känner inte för att installera om gemini..

matkoh
2005-09-24, 17:05
Hmmm.

Troligen är det någon configfil som har blivit knas. Ta bort ALLA filer som medföljer Bullz. Och vilka det är finns beskrivet i README (som vanligt i Unix).
Installera därefter om Bullz
Lycka till

admin
2005-09-24, 22:14
har testat, funkar inte..

Leatherface
2005-09-24, 22:52
rätt l/p i filen då? om du kör med http authorization måste du ha samma i bullz_text configfil...

matkoh
2005-09-25, 05:25
Hmmm.

Undrar om du har bytt lösen på maskinen !! I så fall måste du ändra i config-filen oxå, och skriva in lösen i KLARTEXT !!

Lycka till

neno83
2005-09-25, 10:43
Hmmm.

Undrar om du har bytt lösen på maskinen !! I så fall måste du ändra i config-filen oxå, och skriva in lösen i KLARTEXT !!

Lycka till

Japp det var nog det, jag bytte tillbaka till det gamla lösenordet och nu funkar bullz utan problem, vart ligger configfilen som skall ändras och vad heter den??

matkoh
2005-09-25, 15:24
Hmmm.

Filen finns i /var/etc och heter bullz_text.cfg

Lycka till

admin
2005-09-25, 19:47
aah jag ändrade ju passet, tänkte inte på att ändra det i bullz!! TACK! :D