handdator

Visa fullständig version : När kommer Dreambox 7025



goleg
2005-09-28, 03:02
Jag har läst lite här och var om 7025 lådan och snålvattnet bara rinner, Vill verkligen ha den!!!

Vad jag har förstått så kommer den att komma -06, men är det någon som vet mer exakt när den kommer?

Är det någon som vet vad den kommer att kosta?

Har även förstått att det skall gå att se på DivX filer på den, stämmer det?

Är det så att man kommer att kunna använda i princip samma programvara i den som i 7020´an eller kommer man stå där som ett fån med en helt orginal box, i början???

Är det någon som känner till några svagheter eller brister på boxenm?

P.S. om det är någon som har bilder eller länkar till boxen får ni gärna dela med er av de, kan inte få nog av skönheten. D.S.

jboll
2005-09-28, 08:24
Se svar från tyskland. Jag skickade en förfrågan om leveranstid och pris till Dream Multimedia och fick detta som svar från en av deras partners... Inte direkt hoppfullt... :-(

Jag har flyern med info och bild, men vet inte hur jag kan lägga upp den här.

/Jboll

------------------------------------------------------------------------
Dear Mr. Boll,

Please find attached a flyer with some information about the DM7025.

Until now we do not know neither when the DM7025 will be launched nor the price.

Regarding the technical questions I forwarded you e-mail to our technicians. They can give you further Information.


Mit freundlichen Grüßen/Best regards,

Ute Pettelkau
Sales
eMail: ute.pettelkau@visoduck.de
web: http://www.visoduck.de

Address:
Visoduck Discount GmbH
Pierbusch 26
44536 Lünen
Germany

Servicepartner von Dream-Multimedia-Tv GmbH
------------------------------------------------------------------------

Leatherface
2005-09-28, 10:07
Jag har läst lite här och var om 7025 lådan och snålvattnet bara rinner, Vill verkligen ha den!!!

Vad jag har förstått så kommer den att komma -06, men är det någon som vet mer exakt när den kommer?

Är det någon som vet vad den kommer att kosta?

Har även förstått att det skall gå att se på DivX filer på den, stämmer det?

Är det så att man kommer att kunna använda i princip samma programvara i den som i 7020´an eller kommer man stå där som ett fån med en helt orginal box, i början???

Är det någon som känner till några svagheter eller brister på boxen?

P.S. om det är någon som har bilder eller länkar till boxen får ni gärna dela med er av de, kan inte få nog av skönheten. D.S.

vad jag har sett är då november iaf men kan ju bli försenat...
divx ska gå spela på 7020 med enligt specsen... men om den funktionen är programmerad än är en annan sak... samma programvara borde kunna användas på 7025.. är ju annan processor vad jag förstått så det måste kompileras om för den processorn...

goleg
2005-09-28, 23:50
Tackar för svaren, funderar på att skicka ett mail och se om man kan få tag på den där flyern.

Va tråkigt att det verkar som den blir försenad, man kanske får ta och "nöja sig" med en 7020 och uppgradera senare. fast 7020 är ju defenitivt inte fy skam den heller... men.

Leatherface
2005-09-29, 07:21
bara de att den finns bara för satellit...

janbananfan
2005-09-29, 20:41
Va tråkigt att det verkar som den blir försenad

Verkar? Jag har sett att den egentligen skulle ha släppts i maj (eller om det var i juni). Tyvärr är det alldeles för vanligt att man lovar stort och sedan blir det tyst. Fast iofs så är det ju bra att de berättar vad som e' på G, så man inte blir missnöjd med att ha köpt en tidigare modell.

janbananfan
2005-10-09, 14:25
Jag snackade med killarna på "Dream Multimedia" i helgen på "Digital Home"-mässan. De sa att 7025:an börjar säljas om 6-7 veckor och att ett tunerkort skulle kosta ca 25 Euro. Tyvärr var jag inte riktigt beredd på att de skulle vara där så jag hade inte förberett några frågor (därför missade jag tex att fråga om priset).

Deras 8000-modell som ska klara HDTV ska lanseras i mars, men eftersom den inte fanns med på mässan så känns det inte riktigt lika säkert. Innan fotbolls-VM lär den i alla fall släppas, annars har de gjort bort sig totalt.

And by the way, I didn't mention the war. ;)

culo
2005-10-09, 23:20
"And by the way, I didn't mention the war."

Hahaha.
ser gut!

Robbie
2005-10-18, 21:25
Släpps i december enligt dreambox sweden och kommer att kosta 4699kr
Går tydligen att förhandsboka nu

Leatherface
2005-10-18, 22:35
jaså då har den gått ner i pris redan innan den börjat säljas :) fast dom har inga C/T tuners att förhandsboka än...