handdator

Visa fullständig version : viacess 2.5



map_se
2005-09-28, 15:55
Jag läste följande på fredelitens satinfo
News!!
Good news to Taquilla fans
Good news to Taquilla fans from Astra - Seca3 - (Cardmagedon) has been also hacked.Now there is public source code and many people try write sofware for cards and emu software.But this is not last good news for satellite TV fans.ALso Viacess 2.5 has been hacked !!! Source code also has been public now.Now only NDS is not broken but still many people try do this.

Är det någon som vet mer om detta?

Leatherface
2005-09-28, 16:00
viaaccess 2.5 har varit hackat ett bra tag men om sourcekoden har blivit public nu så är det ju bra nyheter.. fast fortfarande måste man ju kunna läsa ur korten...

T-bird
2005-09-28, 16:51
Taquilla på Astra är skitsnack
Taquilla på Hispasat är OK

Viaccess 2.5 är skitsnack (oavsett vad Leatherface säger)

Leatherface
2005-09-28, 17:34
har aldrig påstått att det är public eller att det finns sourcer...så hacka inte på mig igen om det... men det finns faktiskt koder till en del via2.5 kanaler...

t.ex

Edit: Koden borttagen /T-bird

sammy9500
2005-09-28, 21:01
hur har man fått tag i den här koden till HRT?? och hur knappar man in den i min box som är en deltasat.. och där finnns inte plats för hela kvia 2 koden..


mvh

Leatherface
2005-09-28, 21:06
mest troligt måste den uppdateras för att klara längre koder antar jag...

T-bird
2005-09-28, 21:20
@Leatherface

Du borde veta att det bara är tillåtet med koder i kodavdelningen och ingen annanstans.

Ang. den koden så har den snurrat runt på nätet ett bra tag nu men det är ingen som har verifierat att den är äkta, varför?

1.. Den är fake.
2.. Det finns inget som kan hantera den.

Vg välj lämpligt alternativ.

Leatherface
2005-09-28, 21:27
dreamboxen kan väl hantera den? ok ska inte skriva nå mer koder men sluta säga att jag snackar en massa skit då.. lika bra låsa den här tråden med...

T-bird
2005-09-28, 22:48
Eftersom du ständigt hävdar att 2.5 är knäckt så får du nog räkna med att bli emotsagd.

Leatherface
2005-09-28, 23:05
om du hade läst från början så hade du sett att det inte ens var jag som startade den här tråden...

El Lokko
2005-09-29, 08:30
om du hade läst från början så hade du sett att det inte ens var jag som startade den här tråden...

Å T-Bird hävdar det menar du???? Att du startade tråden???

El L :lol: kk :lol:

husmor
2005-10-01, 14:59
Jag läste följande på fredelitens satinfo

Låt oss få den här saken avklarad en gång för alla: Inget som står på fredeliten ska tas som sanning. Allt som står på fredeliten bör alltid kontrolleras mot någon pålitlig källa INNAN det tas upp i ett forum (inkluderat detta forum).

Att fredelitens satinfo överhuvudtaget finns till är mer än vad jag förstår, då den aldrig har fyllt något som helst syfte.