handdator

Visa fullständig version : Boxer tips



storfors
2005-10-01, 08:13
Hallå

Ja då har det slutligen hänt vi kan få boxer där jag bor.

Men om jag nu ska teckna mig för det vilken mottagare skall jag använda ?

Det skulle ju vara kul om man kunde överföra program till datorn för inspelning

Tacksam. . För tips. :lol:

marimekko
2005-10-01, 09:36
En Dreambox brukar vara ett poppis svar men en sån får du inte subventionerad. Av de 1-kronorsboxar som finns att välja på så är Dilog och Samsungs boxar rätt skarpa.

janbananfan
2005-10-01, 18:27
Det skulle ju vara kul om man kunde överföra program till datorn för inspelning


Om detta är viktigt så har du nog bara dreambox att välja på. Ethernet-jack på digital-boxar är väl närmast tabu annars och jag antar att det blir ganska kladdigt att öppna tex en force-box och montera ur HDn och stoppa i den i datorn..

frejac
2005-10-01, 19:42
Det är isåfall force 7-serien. Har för mig att jag nångång läst att den har nätverksuttag. Men att det bara går att använda för att spara undan filmer. Det går bara att titta på den sparade filmen på force-dekodern, så man måste trycka tillbaka filmen man vill titta på. Eller om det går att streama. Men det går inte att titta på datorn. Är osäker om det ens går med en annan force-dekoder. Antar det är en licens-grej för att få ha viacess.

Men...ta det jag skrev med en nypa salt. är fett med osäker :)

Dessutom...ag vet inte om man kan köpa den i sverige. Och den är isåfall inte subvensionerad.

Jag skulle ha köpt en dreambox. Men är lite osäker på om jag kan hantera den. Antar det behövs lite linuxkunnande?

ktd
2005-10-06, 22:30
Force 7-serie finns bara till satellit också så en eller två Dreamboxar funkar bra.
Och med Dreamboxarna kan du ju ha flera boxar med bara 1 kort så alla dina Tv-apparater kan dela på samma kort. Jag tycker Boxer borde erbjuda det till oss kunder. Man ska ju för f*n inte behöva ha flera abone. bara för att man har flera Tv-apparater!

janbananfan
2005-10-09, 14:05
Force 7-serie finns bara till satellit också så en eller två Dreamboxar funkar bra.
Och med Dreamboxarna kan du ju ha flera boxar med bara 1 kort så alla dina Tv-apparater kan dela på samma kort. Jag tycker Boxer borde erbjuda det till oss kunder. Man ska ju för f*n inte behöva ha flera abone. bara för att man har flera Tv-apparater!

Jovisst, för de vill väl inte sälja sina tvillingabonnemang, utan hellre se till att en box som kan låta flera dela på samma abonnemang blir ännu mer populär. ;)

Dreamboxen är suverän, men man måste väl förstå att operatörerna inte är lika förtjusta...

storfors
2005-10-10, 09:31
Finns det någon box däri man kan ha ett kort och sedan ha tex. 4 tv app. kopplade till denna och se på olika kanaler på varje tv ?

ktd
2005-10-10, 09:37
Nix, inte än iaf. Det finns boxar där du kan göra så men bara på dom fri kanalerna och då behövs ju inget kort alls...

Leatherface
2005-10-10, 11:43
om det är den ja tror du menar så tror jag det finns en som man kan ha kort i nu med.. men då får du bara mono på kanalerna tror jag.. eftersom den skickar genom vanliga antennkabeln då... svårt tänka mig dom kan göra en sån tillräcklgit billig med nicam converter... problemet met 1 abb på flera apparater har man med alla operatörer... desuttom gäller det bara baspaketen då med... du kan inte ha canal+ osv på tvilliingkorten...

janbananfan
2005-10-10, 16:43
om det är den ja tror du menar så tror jag det finns en som man kan ha kort i nu med.. men då får du bara mono på kanalerna tror jag.. eftersom den skickar genom vanliga antennkabeln då... svårt tänka mig dom kan göra en sån tillräcklgit billig med nicam converter... problemet met 1 abb på flera apparater har man med alla operatörer... desuttom gäller det bara baspaketen då med... du kan inte ha canal+ osv på tvilliingkorten...

Fast jag har sett en annons (eller nåt) där det stod att den boxen levererar stereo-ljud, men jag är fortfarande skeptisk...

ktd
2005-10-10, 17:11
Stereo kan det väl vara men det behöver ju inte vara NICAM...

Leatherface
2005-10-10, 17:26
för att få stereo i antennkablar så måste de konverteras med en nicam konverter annars blir det mono... och nicam stereo är det vanligast i tv apparaterna...

ktd
2005-10-10, 17:41
Jasså... Kommer ihåg på gamla goda analoga tiden. Då hade vi en Tv där det stod stereo ibland och NICAM ibland. Fast det kanske var i kabel-Tvnätet. Kommer inte ihåg riktigt...

storfors
2005-10-10, 19:02
Är HUMAX VA-FOX T en okej box eller ?

TeddyJohan
2005-10-11, 23:37
HUMAX är överlag en OK box, men sen är dom ju inte så stora om man ser till marknads andelar. Har dock ingen personlig erfarenhet; rekommendar istället Dilog eller Samsung.