handdator

Visa fullständig version : Nokia mediaterminal 510S



Jaz
2002-12-06, 16:05
Hej på er! Är det någon mer än jag som behöll sin mediaterminal? Är det så kanske vi kan utbyta några erfarenheter här, eller om ni känner till något annat forum där den diskuteras.

/Jaz

tmz
2003-10-29, 22:20
Hej.
Jag har fått tag i en sådan box och är väldigt intreserad av utbyte av info ang. denna box...

Jaz
2003-10-30, 15:33
Just nu är min mediaterminal på reparation då en tyristor hade tröttnat, det börjar med ett gnällande ljud när man stängt av den och så småningom går den inte att starta. Nokias representant ville inte titta på den ens men det verkar somn att jag hittat någon som kan hjälpa mig. Skall se om det inte finns möjlighet att uppdatera mjukvaran i min 510:a samtidigt. Jag har inget versionsnummer just nu så jag kan kolla vad jag har. I 510:an så kodas allt material när det sparas på hårddisken. Har försökt att hitta en programvara som avkodar den, men som det ser ut idag kan man bränna en DVD på det sparade materialet men då kan man bara spela upp innehållet via 510:an. Hur har det gått för dig och fanns det fler att få tag i där Du hittade din?

/Jaz

tmz
2003-10-30, 18:31
Jag fick tag i 2 stycken men sen var det stopp. I min finns en mjujkvarusimulation (hemmaknackad tror jag) för viasat. Det hade varit trevligt om man visste hur man kommer in i den???? :lol: Vad jag tror och förstår så är den skriven i något "amiga os" som är likt linux. Det är där skon klämmer för mig, hur man kommer in i den alltså. Vet du möjligen hur man ska gå till väga???

TMZ.

Jaz
2003-10-30, 21:11
Jag skickade ett privat meddelande men är inte säker på att det gick iväg gjorde det det?

/Jaz