handdator

Visa fullständig version : Ny Newcamd-cardserver-spider



Evex
2005-10-02, 09:08
Finns nu ny :D Newcamd-cardserver-spider 6,03 :D ute att ladda via blå meny
håppas den skall lösa några problem :evil: (har själv problem med att newcamden somnar ibland o går inte till servern)

deas
2005-10-02, 09:32
Kör du med Newcamd som klient också? För det är bara dumt. Funkar aldrig bra. Kör med Mgcamd istället... Fungerar MYCKET bättre!

Evex
2005-10-02, 11:10
skall jag ha newcamd cardserver till mitt interna via
o mg cam till att ta imot cd med

deas
2005-10-02, 11:14
newcamd cardserver på linux burken (eller i dreamboxen om du kör den som kortserver)

sen mgcamd som softcam (klient för att ta emot data från cardserver) på dreamboxen

janbananfan
2005-10-02, 15:06
Varför räcker det inte med cardserver på linux-burken? Jag kör en dreambox med newcamd och cardserver som du beskriver, men jag förstår inte riktigt syftet med newcamd på en ren linux-burk (som agerar cs-server). Är det för att uppdatera kortet om man har kortläsaren på linux-burken?

Om nu mgcamd är så mycket bättre så undrar jag varför man inte kör den tillsammans med cardserver på linux-burken? Kan den inte uppdatera kortet? :think:

deas
2005-10-02, 16:22
När man säger att man kör newcamd på linux burken så är det cardservern från newcamd packetet man kör där... Och det gör man för det är stabilare och du kan dela med fler användare än vad du kan om du kör server på en Dreambox...

Sen använder man Mgcamd direkt emot cardservern... Mgcamd läser av newcamd.conf från Dreamboxen för att veta var cardservern finns och user/pass... Sen använder den sin egen config för hur den ska aggera... Mgcamd uppdaterar kortet utan problem om du har en korrekt confad cardserver och en korrekt newcamd.conf fil...

Evex
2005-10-02, 19:17
det värkar som om det funkar nu :? har lagt in mg camen efter newcardserver
men måste ha cardserver aktiverad som cam ........ funkar i skrivande stund........

deas
2005-10-03, 07:59
cardserver:
läser/skriver information från/till kortet...

mgcamd:
läser/skickar information till cardservern... nya nycklar & motsv. om au är rätt inställt... läser newcamd routing från newcamd.conf...

elke
2005-10-03, 18:42
Funkar detta om man använder sin box både som server å klient ??

Evex
2005-10-03, 19:03
ja nu så gör den det