handdator

Visa fullständig version : Inst av prog i 500T?



guffe
2005-10-03, 09:19
Har förtillfället ingen Internetuppkoppling hemma man har nu "fått hem" Newcamd_6.02.tar.tar och Mgcamd_2808.tar.tar Ska de döpas om eller packas upp eller ska nåt annat göras med dem??( förutom att konfas) Ska de bara in i /tmp och sen installeras därifrån? Kör med Leatherface 14092005 som funkar kanonfint.
Tanken är att jag ska köra CS mellan mina två 500 i huset.


Guffe

Leatherface
2005-10-03, 10:05
om dom har hela pathen... var/tuxbox/plugins osv.. så kan du installera från tmp... men du måste installera 1 plugin i taget.. men jag skulle hellre köra camd3 om jag var dig.. cardsharing funkar med det också... camd3 har du redan i plugins_1.tgz filen... men däremot inga keys eller configfiler för cardsharing.. de är upp till användaren själv att fixa.. sånt supportar inte jag... då du har boxer finns det ingen anledning att köra annat heller... newcamd behövs bara om du t.ex måste koda upp nds bla... dvs viasat...

guffe
2005-10-03, 10:08
okej... då ska jag se om jag kan hitta det och få ordning på det.
Men jag ska ha Mgcamd på klienterna väl?

Tack ska du ha.

Guffe

humlan57
2005-10-03, 10:09
Använd Letherface "egna" plugin/addons så ska det inte vara några problem...

mvh humlan.

Leatherface
2005-10-03, 10:12
det går att använda mgcamd i klienterna men va ja förstått ska det enbart räcka med camd3 om man har configfilerna och sånt...

guffe
2005-10-03, 10:14
Har inga configfiler och sånt men jag får väl ta och läsa på. ;-)

Hmmm... Tänk om man hade läst HELA inläggen..... ;-)

Tack igen!

Leatherface
2005-10-03, 10:21
kan ju alltid googla eller nåt.... får säkert upp en massa träffar då :) som sagt min har camd3 men för dom configfiler och sånt du behöver så måste du ha orginalarkivet... men för att enbart se på just den mottagaren så räcker det att ftpa plugins_1.tgz till /var och sen starta om mottagaren...