handdator

Visa fullständig version : Manualer för DB om DVD å DivX



humlan57
2005-10-04, 11:31
http://orutrhay.altervista.org/dbdivx/
http://yahrturo.altervista.org/dbdivx/

Länkarna går till samma guider, men är MYCKET informativa för dom som är intresserade av filminspelning å konvertering.

mvh humlan.

matkoh
2005-10-04, 13:04
Hmmm.

Synd bara att länkarna inte funkar i Linux. Har testat med Eldräven & Opera, but nop.

Suck. Ännu en fönstersida.

deas
2005-10-04, 13:10
Tror det har att göra med flash plugin... Har du de installerat?

humlan57
2005-10-04, 13:16
Hmmm.

Synd bara att länkarna inte funkar i Linux. Har testat med Eldräven & Opera, but nop.

Suck. Ännu en fönstersida.

Va har Du för skit i burken, dä ä ju bara en vanlig Macromedia Flash Player.... :D :D :wink:

mvh humlan.

Leatherface
2005-10-04, 13:19
funkar då för mig iaf och jag kör opera... inte för att starta nåt bråk igen nu men kan väl hålla med om att det finns mycke sidor som bara tänker på dom med internet explorer och skiter totalt i dom som kör andra webläsare eller operativsystem... och andra ska inte behöva följa microsofts egna standarder...

deas
2005-10-04, 14:22
så vitt jag vet så är flash player macromedia å inte microsoft =))

sen en html sida kan vem som helst knåppa ihopa...

humlan57
2005-10-04, 15:06
funkar då för mig iaf och jag kör opera... inte för att starta nåt bråk igen nu men kan väl hålla med om att det finns mycke sidor som bara tänker på dom med internet explorer och skiter totalt i dom som kör andra webläsare eller operativsystem... och andra ska inte behöva följa microsofts egna standarder...

Det är nog bara så, att Vi användare får rätta oss efter dom som skapar sidorna. Dom lär knappast bry sig nåt, ifall alla inte kan se deras sida, utan det är bara för oss att inst de plugins som behövs... Personligen har jag för länge sen slutat bry mig, utan anpassar mig till det som krävs i programväg.

mvh humlan.

Leatherface
2005-10-04, 15:39
funkar inte sidan så skiter jag i dom sidorna istället.. ingen ska tvinga mig att köra nåt jag inte vill köra bara för att dom inte kan följa standarden... sen så räcker det bara att starta internet explorer så har man datorn full av massa skit... och börjar bli så pass många användare av firefox osv nu att dom som gör sidor borde tänka om.....

humlan57
2005-10-04, 15:46
funkar inte sidan så skiter jag i dom sidorna istället.. ingen ska tvinga mig att köra nåt jag inte vill köra bara för att dom inte kan följa standarden...

Det har inte med det att göra..., åtminstone inte om man som jag, jobbar med support. Å så länge det inte finns nån fastsälld norm, så lär det aldrig bli nån ordning heller. Personligen har jag inte heller några problem längre, med sidor eller annat som inte kan visas. Kör IE/Slimbrowser, å div plugins, å det verkar hantera det mesta som finns. Kan iaf inte komma på nåt som har jäklats på senare tid..

mvh humlan.

Leatherface
2005-10-04, 15:50
det finns en fastställd standard.. följer man den så funkar sidorna med andra webläsare med... klart du inte har några problem om du kör IE eftersom det är det som är problemet med en hel del sidor.. dom gör sidorna efter IE standard... och gör att sidorna strular för dom som kör andra webläsare,andra os,macintosh osv...

humlan57
2005-10-04, 16:13
Det är isf webmasterns "förttjänst"...

mvh humlan.

matkoh
2005-10-04, 16:22
Hmmm.

Som Leatherface säger gäller vissa regelr för webb-programmering, jag utbildar i detta & ett absolut baskrav är att sidorna SKALL gå att visa i de flesta webbläsare samt O/S. Så är reglerna på vårt programvaruföretag oxå.

Det IE & Bill gör fel är att de "förutsätter" en hel del. Ex. så behöver du som programmera inte avsluta en tag utan IE "gissar" sig till var den skall vara. Vilket kan bli hur fel som helst, men lyckas oxå allt som oftast. Då är det klart att det blir fel i andra läsare som följer reglerna.

Och är det så att en sida som inte kan visas med annat än IE SKALL informera besökarna som detta. Så säger internetreglerna Netiquett.

Nä gör om jag & skriv till webbmastern varje gång en sida inte funkar. Jag har fått både Plusgirot & Föreningsparbanken att förstå att det finns andra därute. Så nu funkar både Opera & Eldräven för Plusgirot & FSB.

Så är det.

rojac
2005-10-04, 16:33
funkar inte sidan så skiter jag i dom sidorna istället.. ingen ska tvinga mig att köra nåt jag inte vill köra bara för att dom inte kan följa standarden... sen så räcker det bara att starta internet explorer så har man datorn full av massa skit... och börjar bli så pass många användare av firefox osv nu att dom som gör sidor borde tänka om.....

???
Jag använder firefox och har inga som helst problem med länkarna....
å inte har jag lagt in någon plugin i den heller. Bara installerat och kör....

Leatherface
2005-10-04, 17:17
jag har inga problem heller med just dom länkarna.... snackar bara i allmänhet...

rojac
2005-10-04, 18:03
Sorry , blandade ihop dej och matkoh