handdator

Visa fullständig version : Streama från DB till PC... HUR?



lumpa
2005-10-04, 22:36
Hur gör man för att streama bild och ljud från min Dreambox 500T till min dator? Vad jag har förstått kan detta göras med VLC. Klientversionen till PCn är ju inget problem att hitta, men vart finns servern som ska installeras på DB? Finns det ingen som kan förklara vilka program som jag behöver och vart jag kan hitta dem?

Leatherface
2005-10-04, 23:46
behövs inget på dbn för det... du connectar bara till dreamboxens ip i webläsarn

lumpa
2005-10-05, 16:47
Tack för hjälpen. Pinsamt nog visste jag inte att det kördes en web-server med automatik. Nu har jag iaf fått igång överföringen (kör VLC 0.8.4-test1). Men efter några sekunder, eller ibland efter någon minut så är det precis som att den tappar synkroniseringen eller att det uppstår paket-loss. Det uppkommer massa fula grafikbuggar (precis som om man skulle ha dålig mottagning). Finns det någon inställning eller tips för att fixa problemet?

Kanske ska påpeka att min länk mellan datorn och DB är 100Mbit med korskopplad kabel. Bandbredden borde således räcka till! Får heller ingen packet-loss med "ping".

majk
2005-12-19, 20:27
Min fungerar på vissa kanaler och andra inte..

Kör min till jobbet och när det fungerar fungerar det. Ibland får man loss och får "reloada" feeden..
dessutom tar den mitt interna IP så jag får skriva om det till externa.. ingen snygg lösning.. men det funkar :)

någon som vet hur man kan ändra password etc?

Leatherface
2005-12-19, 23:22
du använder passwd i telnet

majk
2005-12-20, 06:49
root passwd har jag redan ändrat, men jag vill ändra så jag behöver password när jag streamarmed VLC... som det är nu kan vem som helst streama om personen har correct url.

samt så vill jag ändra så pls filerna som vlc skapar använder mitt externa ip (eller host name) och inte det interna.. då jag har boxen bakom en router.