handdator

Visa fullständig version : Dreamboxedit.



hogga
2005-10-12, 22:16
Vid skapandet av en ny favvolista med detta program så försvann en massa canal+ kanaler för mig. :cry: Är det nån som varit med om nåt liknande? Gjorde jag nåt fel när jag sparade min nya lista? Det går ju inte att göra på så många vis. Måste jag flasha om och hålla på för att få tillbaka kanalerna eller finns det nåt enkelt sätt att få tillbaka dem på?

Hogga

Leatherface
2005-10-12, 22:32
är väl bara gära en ny sökning så har du tillbaka dom..

hogga
2005-10-13, 06:55
Hjälpte inte!

Hogga

matkoh
2005-10-13, 08:11
Hmmm.

Det du har gjort fel är att dun INTE har importerat din satellites.xml-fil från boxen, utan har använt en "felaktig". Och den har du sedan exporterat till boxen, därav felen.

Åtgärd: Ladda ner en ny satellites.xml & kopiera den till rätt ställe på boxen & gör en ny kanalsökning.


Du har alltså gjort en favoritlista med den informationen som finns inbyggd i Dreamboxedit & den är gammal. Man börjar med att importera från boxen & editerar den informationen, sedan exporterar man tillbaka ändringarna.

Lycka till

hogga
2005-10-13, 08:55
Så måste det ha gått till! Då får jag göra ett nytt försök!
Tack för hjälpen. :D

Hogga

hogga
2005-10-13, 16:57
Nån som vet var man får tag i en sån fil?? Har kollat runt lite men inte hittat någon.


Hogga

humlan57
2005-10-13, 17:06
Nån som vet var man får tag i en sån fil?? Har kollat runt lite men inte hittat någon.


Hogga

Jag lägger "min" i filarkivet. Tänk på att den nog inte är riktigt lik "din" så lägg till satelliter....

mvh humlan.

hogga
2005-10-13, 17:54
Nu snurrar allt igen!! Stort tack!

Hogga