handdator

Visa fullständig version : ac3 går ej att deaktivera



sandman
2005-10-14, 19:22
har fått ett stort problem, en av mina kanaler SVT1 kör nämligen i AC3 ljud på boxen. problemet är att jag inte har någon anläggning för att imot den signalen. konstiga är att bara SVT1 är drabbad. har varit inne i "A/V Settings" inställningarna och där är INTE AC3 ibockad. så nu fattar jag inte vad jag ska göra.
har en DM500-T box med Gemini 2.20 img som OS.

P.S. sen en fråga till, hur lägger jag in så att newcamd autostartar varje gång boxen startar?

Leatherface
2005-10-14, 19:33
kanske nå strul med svt just nu eller så är det kanske nå problem med gemini.. testa om det är samma med min image... testade då nyss här iaf och verkar inte ha det problemet iaf... imagen har cam från början med så du behöver bara scanna kanalerna och möjligen starta om boxen så har du bild på kanalerna sen...

http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=18015

humlan57
2005-10-14, 19:42
Förmodligen samma sak jag råkade ut för.. Lite kort. Testade från den menyn, testade AC3, fick inte tillbaka ljudet utan att installera om min IMG.

mvh humlan.

sandman
2005-10-14, 20:28
Förmodligen samma sak jag råkade ut för.. Lite kort. Testade från den menyn, testade AC3, fick inte tillbaka ljudet utan att installera om min IMG.

mvh humlan.

aj fan, inte roligt :( aja får väl ta ute med saken ganska omgående

husmor
2005-10-14, 21:45
Prova följande:
1.Bocka bocka i AC3, får du något ljud?
2.Bocka sedan ur AC3, har du något ljud nu?

Det kan ha blivit något fel på inställningsfilen så att de inställningar som visas inte är de som gäller.

sandman
2005-10-15, 01:40
redan försökt det, hjälper ingenting. något konstigt som händer med boxen är om jag slår på ac3 ljud så går det inte att starta om boxen. så fort jag väljer att reboota den så slutar boxen att svara på anrop ifrån fjärren, enda sättet sen är att dra ur kontakten

Leatherface
2005-10-15, 01:43
har du testat min image? för i den funkar det iaf...

929RR
2005-10-15, 11:55
Har oxo varit inne och fipplat på AC-3 knappen i min 500S, så nu har inte jag heller något ljud på SVT1 & 2.
Konstigt det här.......

humlan57
2005-10-15, 12:42
:D :D Ja jag gjorde detsamma, vilket jag skrivit om ovan. Blev "lurad" å testa, å sen var ljudet borta :D :? . Det slutade med en ominsallation, då allt annat för att få tillbaka ljudet inte fungerade.

mvh humlan.

humlan57
2005-10-15, 12:45
har du testat min image? för i den funkar det iaf...

Kan Du kolla vad som blir fel i dom andra IMG:na då? För det stämmer att ljudet försvinner, å det skulle underlätta för mig när jag supportar. Har ingen annan lösning än en ominstllation, så det skulle sitta fint med nåt enklare.

mvh humlan.

929RR
2005-10-15, 13:22
Jag har fått tillbaka mitt ljud nu, fråga mig inte hur, lite stänga av, sätta på, rycka sladden, trycka på audio på fjärren, bocka ur AC-3 plötsligt funkade det, som sagt... konstigt det här.
Det kanske är vinden som blåst bort det.........;-)