handdator

Visa fullständig version : Hittar inte alla kanaler



Spidde
2005-10-15, 07:59
Har problem att hitta alla kanaler på min 500s Kör med gemeni 2.20
Det är bara ett par av canaldigitals filmkanaler som jag saknar. Kan vara ett par kanaler till men dom ar inte av vikt
Någon som har tips?

humlan57
2005-10-15, 08:42
Har problem att hitta alla kanaler på min 500s Kör med gemeni 2.20
Det är bara ett par av canaldigitals filmkanaler som jag saknar. Kan vara ett par kanaler till men dom ar inte av vikt
Någon som har tips?

Du har inte rätt satellites.xml installerad. Använd "min" som finns i filarkivet, men lägg till satelliter åxå via menyerna, annars tror jag inte Du söker på rätt sat.. Hmm..., fattar inte varför det duktiga folket som gör alla IMG/NFI:n, inte ska begripa vad en satellitposition är.. :? En position är: En angivelse i position för ett flertal satelliter!! Ok, är Ni med? Thor, som man brukar säga, är 5,2 grader öst, i förhållande till nollmeridianen, vilken är mitt-i-prick på Greenwich. Som man i sin tur räknar ut vart alla väderstreck finns. Från det stället finns Thor, eller vilken satelit som helst, ett antal grader, å det är det man ställer in. Det är alltså en position man ställer in, INTE EN SATELLIT, då det kan finnas flera satelliter på samma position. T.ex har positionen 1W minst 3 st satelliter, men av någom anledning så hittar man 0.8, 0.9 som angivelse!!! Dom finns inte!! Bara fantasier, då en position ALLTID ska anges inom 0.5 grader. P.g.a detta hittar man inte allt, då allt inte finns på samma ställe.

mvh humlan.

Spidde
2005-10-15, 08:58
Ok vi testar

Spidde
2005-10-15, 09:04
ja vad säger man. en en gång har humlan svaret.
Fan vilken noob man känner sig som med nya leksaker.
Nu är det ju bara att sortera kanalerna.