handdator

Visa fullständig version : Spela in på mountad hårddisk?



bjornsson
2005-10-30, 15:29
Vad för program på dreamboxen behöver jag och behöver jag något på datorn?
Vill kunna spela in via timer/EGP på datorns hårddisk och sedan titta på det inspelade på dreamboxen igen..... typ pausa och sedan kunna återupta tittandet medans den fortfarande spelar in. Går det sisst nämnda?

Och vart hämtar man hem de program som behövs?

matkoh
2005-10-30, 15:41
Hmmm.

Läs Dreambook innan du frågar !!!

admin
2005-10-30, 17:34
Det sistnämda går inte i dagsläget, då det kräver två tuners. Men att spela in går bra, och att du sedan kan kolla på det.
Du behöver inga program, följ bara CIFS-mounting guiden här på forumet så är det bara att spela in sen. Om du vill ha timer etc, hittar du det i dreamboxens meny.

bjornsson
2005-10-30, 17:37
Det sistnämda går inte i dagsläget, då det kräver två tuners. Men att spela in går bra, och att du sedan kan kolla på det.
Du behöver inga program, följ bara CIFS-mounting guiden här på forumet så är det bara att spela in sen. Om du vill ha timer etc, hittar du det i dreamboxens meny.

CIFS-mounting guiden har jag följt så jag har mountat...

Men om jag mountar två utdelningar, hur vet han vilken han ska välja nar den ska spela in?
En är med MP3 som är Read-Only och en som är Read-Write.

admin
2005-10-30, 17:55
skapa mappen "movie" i den mappen du vill spela in i. Du behöver inte dela ut den, men den ska vara en undermapp till den utdelade mappen. Sen unmountar/mountar du den utdelade mappen igen, och recordar, så hamnar recordingen i movie-mappen!

bjornsson
2005-10-30, 18:36
skapa mappen "movie" i den mappen du vill spela in i. Du behöver inte dela ut den, men den ska vara en undermapp till den utdelade mappen. Sen unmountar/mountar du den utdelade mappen igen, och recordar, så hamnar recordingen i movie-mappen!

hur recordar man med gemini 2.40 och en db500S :roll:

admin
2005-10-30, 18:53
har själv inte en 500s, vet inte om det är lika som på 7020's dosa, men jag trycker då iaf "VIDEO" två ggr, och sen på "RADIO" som har en inspelningsikon oxå under sig :P

Testa lite knappar, eller om nån annan som har 500 kan berätta ;)

bjornsson
2005-10-31, 06:48
har själv inte en 500s, vet inte om det är lika som på 7020's dosa, men jag trycker då iaf "VIDEO" två ggr, och sen på "RADIO" som har en inspelningsikon oxå under sig :P

Testa lite knappar, eller om nån annan som har 500 kan berätta ;)

har testat att knappa lite... trycker man på "video" knappen så får man upp någon typ av meny för att spela in.... knappar vidare men händer inget... men efter ett tag kan det komma upp något i stil med "inte till räckligt med utrymme"

så måste ju ha knappat rätt, men verkar som om den inte vill spela in på den mountade hårddisken....

Leatherface
2005-10-31, 13:25
funkar inte i en standard gemini.. man måste ändra om lite i filen för fjärrkontrollen... det har jag gjort i min image t.ex och satt inspelningen på < > knapparna... fast om du nu har nya fjärren med video knapp så borde du kunna spela in...

bjornsson
2005-10-31, 14:41
funkar inte i en standard gemini.. man måste ändra om lite i filen för fjärrkontrollen... det har jag gjort i min image t.ex och satt inspelningen på < > knapparna... fast om du nu har nya fjärren med video knapp så borde du kunna spela in...

får testa din image då och se hur jag kommer överense med den :)
om jag själv vill ändra lite funktioner på fjärren hur och vart gör jag det?

Leatherface
2005-10-31, 14:47
i rcdm5xxx.xml filen.. ligger i /share/tuxbox/enigma/resources/
var bara beredd på att du kan bli tvungen att flasha om boxen med serialkabel om du gör nåt fel...

bjornsson
2005-10-31, 15:00
i rcdm5xxx.xml filen.. ligger i /share/tuxbox/enigma/resources/
var bara beredd på att du kan bli tvungen att flasha om boxen med serialkabel om du gör nåt fel...

ok, men det är lugnt...
brukar alltid använda serialkabel för att vara säker på att det ska bli bra :D