handdator

Visa fullständig version : Ett STORT tack till PLI



humlan57
2005-11-05, 09:37
Å hans medarbetare!! Äntligen har man lyckats fixa en riktigt stabil Linux version till Dreambox. Tänk att det ska va så svårt att få nåt att fungera med detta pajas-OP :? Det gapas å skrävlas så högt om hur bra det är, men fungerar det??? Nä inte en chans!! Ska man få det å fungera, måste man va Linux-hjärntvättad eller offra ett halvt liv på Internet för att hitta hjälp. Så igen: Ett stort tack till PLI å hans kompisar :D :D .

mvh humlan :wink: :D

Leatherface
2005-11-05, 10:17
jag har inga problem med ostabil linux i min dreambox iaf... däremot en del buggiga plugins som hänger enigma men det beror inte på linuxen det...

humlan57
2005-11-05, 11:09
Du kör ju din egen IMG, men jag ska supporta på ALLA varianter som finns. Å alla som har support som yrke, vet att det omöjliga inträffar HELA TIDEN. Men med senast PLI, verkar det nästan omöjligt att få nåt å gå snett!! Gissa om man som support blir glad över sånt :D Å Vi är några stycken som brukar "ge oss fan på" att få alla nya IMG:n att total haverera, men med senaste PLI, har ingen av oss lyckats med det än. Jag hoppas verkligen, att Du inte tillhör den galna skaran av Linuxfanatiker, som till varje pris försöker (omedvetet antar jag) förklara Linux överlägsenhet mot Windows. Du verkar alldeles för smart för det, å jag tror även Du inser, att det även finns svagheter med Linux. Men testa gärna PLI:s senaste, det finns säkert saker som Du kan använda dig av, i din egen IMG för Dreamboxen.

mvh humlan.

Leatherface
2005-11-05, 11:33
redan i nästa image kommer jag ha mhw epg stödet i enigma som finns i pli nu...

shjalte
2005-11-05, 13:30
Finns den till DM7020S?
Kan inte hitta den någonstans.

humlan57
2005-11-05, 14:00
Finns den till DM7020S?
Kan inte hitta den någonstans.

Inte än, vad jag sett, men det kommer säkert. Annars så kan Du ju använda ett USB-minne å inst på det. Det är så jag avänder min DM7020S box

mvh humlan

shjalte
2005-11-05, 14:12
Tackar för tippset det skall jag testa

humlan57
2005-11-05, 21:03
Jag måste bara trycka lite mer för den här IMG:n. För den är faktiskt nåt alldeles extra. Jag hoppas att Leatherface verkligen studerar den noga, för just nu finns absolut INGET som kan mäta sig med den. Den är på gränsen till irriterande stabil, å har precis allt som man kan önska... Nja kanske lite överdrivet, men förbannat bra är den.

mvh humlan.

Leatherface
2005-11-05, 21:13
möjligen att det finns nå ideer och ta men stabilare än min image kan det bli då min aldrig krashar... nåra plugins som strular lite men det är inte imagens fel det... som sagt den mhw epg som pli kör direkt i enigma kommer jag ha i min snart... hur det blir med att ha med mv plugin med som standard får jag se.. får den inte att funka med enigmas egen cache utan bara om jag grabbar själv från nätet...

humlan57
2005-11-05, 21:15
möjligen att det finns nå ideer och ta men stabilare än min image kan det bli då min aldrig krashar... nåra plugins som strular lite men det är inte imagens fel det... som sagt plis mhw epg kommer jag ha i min snart... hur det blir med att ha med mv plugin med som standard får jag se.. får den inte att funka med enigmas egen cache utan bara om jag grabbar själv från nätet...

Man ska aldrig vara för säker, då blir man lätt bränd :D :wink:

mvh humlan.

Leatherface
2005-11-05, 21:18
sen är det ju det också ett plugin kan vara skrivet för andra libs än vad som finns i nyare images.. det är ju dom problemen med och då många plugins inte är opensource går det inte göra så mycket åt det... nåt jag skulle vilja komma åt med är nordicteams subtitle i enigma... men den skulle dom nog aldrig släppa iväg om jag frågade hehe...

humlan57
2005-11-05, 21:38
sen är det ju det också ett plugin kan vara skrivet för andra libs än vad som finns i nyare images.. det är ju dom problemen med och då många plugins inte är opensource går det inte göra så mycket åt det... nåt jag skulle vilja komma åt med är nordicteams subtitle i enigma... men den skulle dom nog aldrig släppa iväg om jag frågade hehe...

Jodå, det tror jag säkert, bara man frågar på rätt sätt. Du har ju bevisat vad Du kan, å vad Du vill med dina IMG:n, så jag är nästan säker på att Du kan få ta del av det.

mvh humlan.

Leatherface
2005-11-05, 21:53
iofs de som talar för är väl isf att dom inte har dm500 själv och släpper bara images för 70xx modellerna va ja förstått...

janbananfan
2005-11-09, 20:12
Har inte provat PLI, men Leatherface image är stabil. Har aldrig varit med om någon krasch så enda anledningen att man skulle byta är väl om man vill åt finesser som han inte har med (vilka det nu kan vara).

humlan57
2005-11-09, 20:52
PLI å Letherface IMG:n är knappast jämförbara, då dessa ligger alldeles för långt ifrån varandra i utföranden. Ska man jämföra blir det mot Gemini, SF, Hydra, Pi, Secret HQ, RuDream m.fl. Men med tiden som Letherface IMG får utvecklas, blir det säkert möjligt med en jämförelse, om det nu är åt det hållet han tänker fortsätta, att bygga på sin IMG.

mvh humlan.

Leatherface
2005-11-09, 21:52
pli har ju lagt in iptables och allt möjligt sånt.. men jag antar dom flesta inte behöver ha brandvägg osv i sin dreamboxx... när de gäller subtitle får ja se om ja kan få nordicteam att dela med sig med sin subtitle plugin.. men den kommer säkert få skrivas om lite för den är väl skriven för images som är rätt gammal nu.. om ja får mv att funka med enigmas inbyggda cache kanske ja lägger in det också.. mhwepg stödet däremot funkar utan mv.... självklart är ju ideer och patchar välkomna så kan ja se vad ja kan göra...