handdator

Visa fullständig version : Kanal lista



Spidde
2005-11-05, 16:12
Har ett mindre problem med kanal listan. Jag editerar listan i dremboxedit.
Tar bort alla kanaler som jag inte vill ha. Numrerar dom som jag vill ha.
Och laddar upp den färdiga listan.
Allt bra i typ 10 sekunder sedan har dreamboxen lagt till en jävla massa kanaler igen, så min kanalordning är alldeles galen igen.
Går det att fixa så dreamboxen inte lägger till en massa kanaler automatiskt eller gör jag fel?

humlan57
2005-11-05, 16:23
Har ett mindre problem med kanal listan. Jag editerar listan i dremboxedit.
Tar bort alla kanaler som jag inte vill ha. Numrerar dom som jag vill ha.
Och laddar upp den färdiga listan.
Allt bra i typ 10 sekunder sedan har dreamboxen lagt till en jävla massa kanaler igen, så min kanalordning är alldeles galen igen.
Går det att fixa så dreamboxen inte lägger till en massa kanaler automatiskt eller gör jag fel?

Skapa en helt egen lista, så tror jag inte det blir nåt i den. Själv orkar jag aldrig göra nån lista....

mvh humlan

admin
2005-11-05, 16:46
skapar du en egen bouquet?

humlan57
2005-11-05, 17:12
skapar du en egen bouquet?

Nä, skapar inget alls.... :D

mvh humlan.

Spidde
2005-11-06, 11:31
Jag gör en egen bouquet och den ändras inte. Det är bara allservice listan som ändras och det är ju den som dreamboxen går efter om man trycker pil upp eller ner

Sailor
2005-11-06, 22:47
Har ett mindre problem med kanal listan. Jag editerar listan i dremboxedit.
Tar bort alla kanaler som jag inte vill ha. Numrerar dom som jag vill ha.
Och laddar upp den färdiga listan.
Allt bra i typ 10 sekunder sedan har dreamboxen lagt till en jävla massa kanaler igen, så min kanalordning är alldeles galen igen.
Går det att fixa så dreamboxen inte lägger till en massa kanaler automatiskt eller gör jag fel?

Kan du inte gå in och göra en kanallista via fjärren?

//Sailor

reecord
2005-11-07, 13:26
jo man kan lägga in bouquet via fjärrkontrollen. men dreamboxedit är mycket lättare att använda.

Jag har haft samma problem på någon tidigare gemini image, men nu med 2.4 så funkar det bra.

humlan57
2005-11-07, 13:37
Å så finns ju även DreamSet: http://mmedit9800.tripod.com/ Ett alldeles förträffligt litet program, med en hel del fina funktioner.

mvh humlan.

Spidde
2005-11-07, 14:38
Hmm kanske skulle ta å byta till 2.40 då, men jag har haft problem att få mgcamd att funka med 2.40