handdator

Visa fullständig version : Var köpa?



stalior
2005-11-07, 19:06
Har tänkt att ge min föräldrar varsin Dreambox 500T i julklapp, eftersom sport- repektive filmintresset är ojämt fördelat, och använda card sharing så att båda får alla kanaler. Den tekniska biten verkar det som om jag ska klara av med det som finns i detta forum, men det här med att beställa tar emot lite pga det intryck de flesta försäljares hemsidor ger. För att ytterligare späda på min tveksamhet så verkar det inte finnas någon officell svensk försäljare, http://www.dream-multimedia-tv.de/english/dealer_EU.php .
Så nu undrar jag vilka försäljare som är "pålitliga"? Någon här som har haft problem med sin box och fått bra hjälp, från försäljaren, att lösa det?
Ett bra pris är alltid trevligt, men i detta fallet är minimalt med besvär vid eventuella problem med boxarna värt några hundra extra.

James Bond
2005-11-08, 07:57
kolla längst upp till höger

stalior
2005-11-09, 19:10
Och det leder vidare till en sida där det står "Officiell ÅF", men enligt tillverkaren finns det ju inte någon officiell försäljare i Sverige. Med det inte sagt att försäljaren är oseriös, men det är någonting som inte stämmer eller så är jag onödigt försiktig.

Finns det ingen som haft problem med sin dreambox och fått bra hjälp av försäljaren, eller krånglar aldrig en dreambox?

humlan57
2005-11-09, 20:00
Och det leder vidare till en sida där det står "Officiell ÅF", men enligt tillverkaren finns det ju inte någon officiell försäljare i Sverige. Med det inte sagt att försäljaren är oseriös, men det är någonting som inte stämmer eller så är jag onödigt försiktig.

Finns det ingen som haft problem med sin dreambox och fått bra hjälp av försäljaren, eller krånglar aldrig en dreambox?

Dom har lagt in oss på fel ställe: http://www.dream-multimedia-tv.de/english/dealerlist/dream.php4?do=list&showcat=62&start=3&order=

Där finns alla i Sverige, inkl generalagent. Till oss är det även fel URL skall vara www.datafixaren.se inte com som det står där. Hur dom rangordnat, har jag ingen aning om..., kanske på försäljningsbasis eller nåt.

mvh humlan.

stalior
2005-11-10, 18:20
Åh, där fanns det. Det var inte meningen att misstänkliggöra någon. Ursäkta. :oops:

humlan57
2005-11-10, 18:53
Åh, där fanns det. Det var inte meningen att misstänkliggöra någon. Ursäkta. :oops:

Ähh, inte ditt fel att Vi bl.a hamnat under Norge å Norra Europa :D . Å vill Du veta mer om oss, kan Du alltid ringa: Digital Multimedia Nordic: 08-56435430, dom känner väl till mig å Datafixaren. Det är den svenska generalagenten för Dreambox.

mvh humlan

ibi
2005-11-10, 22:04
Och för andra man får mucket brå suport dugnet runt. :clap: