handdator

Visa fullständig version : Riktig Musik



bearen
2005-11-12, 22:32
Någon som har någon "riktig" musik att rekommendera?
Själv älskar man ju John Fogerty och CCR som är riktig musik för riktiga män 8) :lol:

Leatherface
2005-11-12, 23:18
Alice Cooper, Guns N Roses, Metallica, Megadeth, Testament, Kreator, Exodus, Iron Maiden, Kiss, Motorhead, Judas Priest, Finntroll, Edguy, Nocturnal Rites, Morifade, Slayer, Cradle Of Filth, Children Of Bodom, Anthrax, Sepultura, Morbid Angel, Entombed, Napalm Death, Cannibal Corpse, Rammstein, Dark Tranquility, Dimmu Borgir, Nightwish, Sonata Arctica etc...

Icanos
2005-11-12, 23:32
Leatherface, du ser ut att gilla metal, så jag rekommenderar dig www.metalmade.org ;)

Det som gäller är: Iron Maiden, Thyrfing, Finntroll, Moonsorrow, Amon Amarth, Bruce Dickinson, Avantasia, Dark Tranquility, Dio, Edguy, Falconer, Hammerfall, Nightwish, Nocturnal Rites, Opeth, Ozzy Osbourne, Pantera, Rhapsody, Sabaton, Saxon, Stratovarius, Demora, System of a Down, men nu orkar jag inte skriva fler...

reecord
2005-11-12, 23:33
black sabbath, led zeppelin, kiss, alice cooper, gary moore, scorpions, pink floyd, nazareth, status quo, sweet, motvind, nationalteatern, ola magnell, blå tåget, gasoline,bad company, jimi hendrix, midnight oil, van halen, dag vag, pugh rogerfeldt, the clash, romones.

ja som ni ser kan listan göras lång.

TouchMan65
2005-11-13, 07:31
Smaken är ju som baken - delad. Allt är ju relativt till vad "riktig musik" är. Själv föredrar jag den gamla stammen:

Midnight Star, Lakeside, Kool & The Gang, Eart, Wind & Fire, Shalamar osv osv. Även denna lista kan göras lång.....vääääldigt lång! :D


www.midnightstarband.com

bearen
2005-11-13, 09:22
Ser ut som alla ändå har ungefär samma smak men Maiden,ACDC,Metallica är ju också riktigt bra:D

chains
2005-11-16, 16:20
Hej ,kan rekommendera dig att köpa något med svenska gruppen Pain of salvation.
Dom gör verkligen musik som man inte blir less på i första taget.
Det är både hårt och mjukt blandat samt en riktigt bra låtskrivare,sångare i Daniel Gildenlöw.
Eller så kan du inhandla någon tidig Blue öyster cult dom finns på rea lite varstans....



Obs gillar du per gessle så är kanske inte Pain of salvation något att rekommendera
dom spelar lite för avancerat för honom.
Äre´någon annan som har ledsnat på per? eller är man ensam?